Filmová recenzia: Lara, 2019, D, 96´(program HBO)

[Recenzia: G. Gröber] Titul: Lara Genre: Drama Krajina: Germany, 2019, 96´ Director (réžia): Jan Ole Gerster Screenplay (scenár): Blaz Kutin Camera (kamera): Frank Griebe Music: Arash Safaian Starring (účinkujú): Corinna Harfouch, Tom Schilling, Volkmar Kleinert, André Jung, Rainer Bock, Friederike Kempter, Susanne Bredehöft, Gudrun Ritter, Maria Dragus, Mala Emde, Mark Filatov, Edin Hasanović, Steffen Jürgens, Alexander Khuon, Tina Pfurr, Birge Schade, Hildegard Schroedter, Johann von Bülow, Stephan Taubert Producers: Marcos Kantis, Martin Lehwald, Michal Pokorny Editor (strih): Isabel Meier Costumes: Anette Guther

SYNOPSIS: Lara is just sixty. An extraordinary day is to mark the solemn end of a major piano concert by her son. However, Viktor, whose career has always been intensively lived by an authoritative woman, has been unavailable for weeks and his mother’s repeated attempts to establish communication are failing. Lara decides to resolve the disturbing situation in an unusual way. He buys all unsold tickets and distributes them to people he meets. But the more Lara tries to make this evening a success, the more the situation begins to spiral out of control.

Lara Jenkinsová, ktorá má práve narodeniny – je práve deň jej šesťdesiatnin; sama je geniálna v hre na klavír, ale má aj geniálneho syna v hre na klavír a hudobnú kompozíciu. Medzi matkou a synom Viktorom je rozdiel väčší, než medzi ohňom a vodou, i keď tlačila anektívne len na perfekcionizmus v profesii.

LARA - Der Film - Photos | Facebook

Viktor bude mať dôležitú koncertnú prezentáciu a bude to len jeho večer, ktorý zavŕši je tvrdé cvičenia klavírnej hry a veľkolepej koncepcie moderny. Avšak syn Viktor, ktorého kariéru autoritatívne jeho matka intenzívne prežívala, je však už celé týždne nedostupný, a matkine opakované pokusy nadviazať komunikáciu zlyhávajú, a to vďaka zlým stereotypom a predpojatiam v rodine.

Zauzlenú situáciu sa matka Lara rozhodla vyriešiť tým, že skúpi sama všetky doposiaľ nevypredané vstupenky, a rozdá ich ľuďom, ktorých stretne.

Lara is a 2019 German film directed by Jan-Ole Gerster. This photograph is  supplied for editorial use only and is the copyright of the film company  and/or the designated photographer assigned by

Ale čím viac sa Lara snaží, aby bol tento večer úspešný, tým viac sa situácia začne vymykať kontrole, až pochopí, že možno ten, kto prehral život na celej čiare je nie jej syn Viktor, ale ona sama.

Nízkorozpočtová snímka s vynikajúco zvolenými rolami je zaujímavou sondou do života súčasnej hudobnej generácie s psychologickým prierezom udalostí jedného dňa, zatrpknutej matky, ktorá sa zmieruje so svojím vyšumeli osudom bez sebarealizácie.

Nenaplňuje ju ani úspech svojho syna – ako talentovaného pianistu. Povie synovi, že hlavné téma, je príliš hudobné (muzikantské). Lara je artový film, ktorý dokáže prekvapiť štruktúrou i prevedením; a najmä prekvapujúcim koncom, ktorý vyjadrí nekonvenčne a dramaticky hlavnú tému snímky (análna ľavá ruka, ktorá sa nemôže nikdy uvoľniť; šialene ctižiadostivá žena, ktorá raz neprišla na vyučovanie; jej syn je výnimočný fantasticky jemnou technikou „zamatového tlaku“).