Filmová recenzia: The Skeleton Twins/Moje ségra má prima bráchu; USA, 2014, 88´(program HBO)

Titul: The Skeleton Twins Comedy / Genre: Drama Country/krajina_USA, 2014, 88´ Director (réžia): Craig Johnson Screenplay: Craig Johnson, Mark Heyman Starring: Bill Hader, Kristen Wiig, Luke Wilson, Ty Burrell, Boyd Holbrook, Kathleen Rose Perkins, Ian Hyland, Jennifer Lafleur, Joanna Gleason, Sydney Lucas, Paul Castro Jr., Cliff Moylan, Truck Hudson, David Garelik Producers: Jennifer Lee, Stephanie Langhoff Editor: Jennifer Lee Set design: Ola Maslik (Winner on IFF Sundance; Price for The best plot)

SYNIPSIS Maggie (Kristen Wiig) and Milo (Bill Hader) have been living separately for several years. One day, they both escape death by a hair, and an unexpected encounter makes them wonder why their lives have taken such a wrong direction. And it is in the moments they spend together that they realize that the key to repairing their lives lies in repairing their relationship.

Suicide, Laughter and The Skeleton Twins — Kill Your Darlings

Filmový príbeh natočený len za 22 dní v NY Brooklyne – o dvoch nevyrovnaných jedincoch Maggie (Kristen Wiig) a Milovi (Bill Hader), ktorí sú bratom a sestrou. O dvojici, ktorú pohadzujú osudové výzvy poberty, bisexuality, promiskuity a chtiača zo strany na stranu: oni sa chtiac-nechtiac sebapoškodzujú, takže chcú spáchať sebevraždu, chcú sa vyrozprávať z tráum, čakajú súznenie a empatiu, a všetko znovu a znovu v nekonečnom zacyklení nezdravých stereotypov.

Po pokuse o sebavraždu brata, ktorý nevyjde si vezme svojho roky nevideného súrodenca, ktorý je potlačovaný a rozporuplný gay k sebe, aby na neho dozerala – vo veľkomestskom New Yorku. Maggie sama dobre nevie čo chce – a sama podstúpi tajný potrat bez komunikácie s partnerom. Maggie taktiež ťaží svedomie s vlastnou nezvládnutou promiskuitou.

Do vyššej ligy film jednoznačne ťahajú najmä dobre zvládnutá réžia a scenár plný dynamiky i zvratov. Charaktery vnímame pôsobivo; a charizmatické je aj herectvo Billa Hadera a Kristen Wiig (dobre asistuje aj Luke Wilson). Kľúčové charaktery snímky sú ako z ľudu, takže životné príbehy filmu ako obyčajných jedincov – vyznievajú až kúzelne prirodzene.

The Skeleton Twins | Cassava Films