Filmová recenzia: Znovu a inak, Young Adult, USA, 2011, 90´

United Kingdom Young Adult Comedy / Drama USA, 2011, 90 min Director: Jason Reitman Screenplay: Diablo Cody Camera: Eric Steelberg Music: Rolfe Kent

Starring: Charlize Theron, Patton Oswalt, Patrick Wilson, Elizabeth Reaser, Emily Meade, Collette Wolfe, Orlagh Cassidy, Jill Eikenberry, Ella Rae Peck, Mary Beth Hurt, Richard Bekins, Hettienne Park, Jee Young Han, Neil Hellegers, Brady Smith, Erin Darke, Aleisha Allen, JK Simmons, Kate Nowlin, Brian McElhaney, Charles Techman, Rightor Doyle Producers: Mason Novick, Steven Rales, Lianne Halfon, Russell S… Editor: Dana E. Glauberman Set design: Kevin Thompson Costumes: David C. Robinson

SYNOPSIS Oscar-winning Charlize Theron played Mavis Gary, a youth literature writer and former beauty queen who returns to her hometown of Minnesota soon after her divorce. He wants to commemorate the days of his glory and also revive an old relationship with his high school friend, who is happily married and has just had a daughter. But returning home is much more difficult than she imagined. Fortunately, Mavis befriends a former classmate who, like her, has not yet gotten out of high school days …

Scenár Diablo Codyho v režijnom vedení Jasona Reitmana je inteligentnou súčasnou globálnou komédiou o nešťastnej a utrápenej ženE, ktorá chce zásadne zmeniť svoj nenaplnený život, a snaží sa odlákať šťastne žijúceho ex-frajera pre svoj ďalší život. Myslí sama na seba, inteligentná krásna žena, ale súčasne neváha hocikomu ublížiť, pretože život ako si myslí – nie je fér, a za ubližovanie nie je kriminál.

Young Adult – review | Young Adult | The Guardian

Mavis Grayová je spisovateľka pre mládež, ktorá sa vráti do zapadákova, kde vyrástla. Jej bývalý frajer je stále jej celá galaxia, a jej srdca šampión, i keď je ženatý, má dieťa a úspešný život bez potreby ho meniť, z akejkoľvek príčiny. Bodyho dieťa kedysi proti svojej vôli potratila, teraz chce naspäť jeden druhého. ale iba ona je opustená a zdrvená, avšak zatiaľ pije a rezolútne odmieta byť konečne dospelú.

Výnimočne silná psychológia postáv a dej plný prekvapujúcich kontrastov. Narácia plná životnej pravdy a jej reflexie.

YOUNG ADULT Movie Images Starring Charlize Theron

Hlavná postava je v konflikte medzi nudou a schopnosťou byť výnimočne slávna, aby sa napokon dozvedela, že je niečo extra, ale nakoniec nie je nič logickejšia než to pochopiť, a nebrať nikoho zo sebou, lebo oni tam patria. Nakoniec pochopila: som pripravená; a život – tu ma máš…

Zdanlivo priemerný komunikačný a neartový kus“ však nezaprie schopný a veľmi nadpriemerný výpovedný filmový tvar, vhodný pre široké a univerzálne publikum. Rukopis tvorcov príbehu sa opiera o výnimočne presnej réžie aj o slušný herecký výkon Charlize Theronovej, ktorá akoby na pokyn mení náladu ako chameleón, a film ani trošku nenudí.