Filmová recenzia: Pozor na oči ! Keep an Eye Out, F, 2018, 73´

Print Friendly

Titul: Keep an Eye Out
Žáner: Absurdná komédia

Krajina: F, 2018, 73´

Réžia/Director: Quentin Dupieux
Screenplay: Quentin Dupieux
Camera: Quentin Dupieux
Music: David Sztanke
Starring: Benoît Poelvoorde, Grégoire Ludig, Marc Fraize, Anaïs Demoustier, Orelsan, Philippe Duquesne, Jeanne Rosa, Vincent Grass, Michel Hazanavicius, Alain Chabat
Producers: Thomas Verhaeghe, Mathieu Verhaeghe
Editor: Quentin Dupieux
Costumes: Isabelle Pannetier


STORY-LINE The day is coming to an end and you are questioned by the police. The end is in sight. You are tired, hungry like wolves, and due to the missing windows in the room, you are not able to tell what time it is. What’s worse, all the cops at the station are complete lunatics. This is exactly the situation that the unfortunate Fuguain faces in Quentin Dupieux’s film „Watch your eyes!“. He was shown to testify about the corpse he found in front of his house, which quickly turns into a banal and exhaustive description of his entire evening. When he is left alone with a paranoid sheriff who immediately becomes a funny but fatal accident, Fuguain suddenly has not one, but two mysterious corpses on his neck. (Cinemax)

Quentin Dupieux's 'Mandibles' is About an Enormous Fly! - Bloody Disgusting

SYNOPSIS Deň sa chýli ku koncu a vy ste vypočúvaní políciou. Koniec je v nedohľadne. Ste unavení, hladní ako vlci a kvôli chýbajúcim oknám v miestnosti nie ste schopní rozoznať, koľko je hodín. A čo horšie, všetci policajti na stanici sú úplní šialenci. Presne takej situácii čelia nešťastník Fuguain v snímke Quentina Dupieuxe s názvom „Pozor na oči!“. Bol predvedený, aby podal výpoveď o mŕtvole, ktorú našiel pred svojím domom, čo sa rýchlo premení na banálne a vyčerpávajúci opis celého jeho večera. Keď je zanechaný osamote s paranoidným šerifom, ktorému sa okamžite stane smiešny, ale smrteľná nehoda, Fuguain má náhle na krku nie jednu, ale dve záhadné mŕtvoly.

Brief Movie Review

[text: G. Gröber] Nízkorozpočtový autorský tvorca Quentin Dupieux sa presadil svojským debutom Guma (2010) v sekcii Týždeň kritiky na IFF v Cannes, a následne ďalšími dvoma filmami Wrong (2012), Fízli, hajzli (2013), ktoré boli premiérované zhodne na IFF Sundance.

Dupieuxov nový film Pozor na oči (2018) je opäť veľmi svojskou snímkou a súčasne i absurdne detektívne bottle-movie, ktoré nedokážu všetci sledovať s prirodzeným potešením (dobromyseľne varovanie priemerného diváka), a s akýmsi „nedýchavičným záujmom“.

Vo filmovej zápletke ide nielen o značne absurdne videné veci a základné vzťahy: mŕtvola, vrah, detektív, vyšetrovanie, a výsluch hlavného podozrivého. avšak tu ide najmä o hranie sa s pozornosťou publika.

Podozrivý vs. zadržaný, a vypočúvaný starší muž v kancelárii. Ten má námesačnú ženu, udavačskú staršiu susedu s otváraním svojich bytových dverí. Všetko sa krúti okolo podivínskeho a upätého deterministického komisára. Celkovo žiadna vonkajšia logika a hľadanie neexistujúcich významov.

Z pozície tvorcov téma a dej snímky začína a končí absurdným hraním sa so zmyslom príbehu a časopriestoru, s mnohými čudesnými narážkami, dvojzmyslami, ozdobnými nezvyklými odbočkami, paralelami a ďalšími prvkami (koncept filmu v divadelnej hry a dramatický „triumf nevinného“).

Avšak čakajú vás skúsení, presní a vyhraní francúzski komickí herci, ktorí sú súčasťou v istom zmysle kreatívne nadštandardnej komédie, pretože ide o skutočne neobvyklý autorský rukopis. Tentokrát dej ako celkový tvar možno príliš nedýcha: nesnaží sa o presah, a žiaľ má snahy zabávať predovšetkým len onú „dobre naladenú“ vrstvu publika.

Francúzski tvorcovia pripravili akúsi veľmi kafkovsku zábavu – s bizarnými a ešte bizarnejšími nápadmi z policajného prostredia: má to byť zrejme o svete pracovne deformovaných vyšetrovateľov a podozrivých, a o vesmíre ešte podozrivejších postáv, obvinených z čohokoľvek možného, i nemožného… Náš príbeh existuje s dvojitým koncom, a vcelku humorným a skutočne úsmevným zakončením, v kontraste k samotnému programovo dosť krkolomne (ne)nápadilému príbehu, ktorý zviera experimentálnosť a úsilie byť svojský.


 

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Powered by WordPress | Designed by: video games | Thanks to Wachdienst, Trucks and SUV