
Titul: USA / Great Britain, 2004, 104´
Žáner: súčasná dráma bez príznakov romance
Réžia/Director: Mike Nichols
Scenár/Screenplay: Patrick Marber (screenplay, play)
Kamera/Cinematography: Stephen Goldblatt
Účinkujú/Starring: Julia Roberts, Jude Law, Natalie Portman, Clive Owen, Nick Hobbs, Colin Stinton, Elizabeth Bower
Producers: Scott Rudin, Celia D. Costas, John Calley, Cary Brok,
Editor: John Bloom
Masks: Christine Blundell
Costumes: Ann Roth
Story-line: Touch is a sarcastic look at current emotional relationships of Londoners whose destinies intersect in a ruthless interpersonal game full of random encounters, scorching attraction and carefree betrayal.

Julia Roberts ako
úspešná a citlivá fotografka
Point: Oscar-winning director Mike Nichols and an adaptation of Patrick Marber’s acclaimed play, an dramatic story, loneliness and betrayal, starring J. Roberts, J. Law, N. Portman and C. Owen.
![Amazon.com: Closer [Blu-ray]: Natalie Portman, Jude Law, Clive Owen, Julia Roberts, Nick Hobbs, Colin Stinton, Steve Benham, Elizabeth Bower, Ray Donn, Daniel Dresner, Rrenford Junior Fagan, Antony Gabriel, Mike Nichols, Cary Brokaw,](https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/91WTLkYQf-L._SL1500_.jpg)
Brief Movie review
Film Na dotyk je paradoxnou reflexiou súčasných partnerských vzťahov, ktorý rozpráva príbeh štyroch obyvateľov Londýna, ktorých osudy sa pretnú v nemilosrdnej medziľudskej hre plnej náhodných stretnutí, spaľujúcej príťažlivosti, a bezstarostných zrád. Oscarový režisér Mike Nichols rozvíja teatrálnu predlohu Patricka Marbera, plnú zbližovania, podvádzania, intríg, a nenaplnenia s Juliou Roberts, Jude Law, Nataliou Portman a Clive Owenom.
Zápletka snímky je jednoduchá: dva páry sa vzájomne ubližujú, aby potrestali svoje polovičky alebo zisťovali kam až môžu zájsť.
Londýnska čerstvo rozvedená a povahovo slabá fotografka Anna (Julia Roberts), ktorá striedavo chodí s ambicióznym ale nie veľmi presvedčivým literátom, novinárom a súčasne aj vcelku zvrhlým četovacím maniakom Danom (Jude Law). Druhý pár tvoria uletený maximalista a dermatológ Larry (Clive Owen) s inteligentou manipulačnou stratégiou, ktorý tvorí pár s bývalou tanečnicou pri barovej tyči Alicou (Natalie Portman).

Ironická a napínavá dráma je plná nástrah a prekvapení, za ktorými je idea lásky, zbližovanie, ale aj nedostatok pokory. Milostný gordický štvoruholník sa v peripetiách lásky a energii zbližovania sa pretína v existenčnej chémii, a tá s neverou, emóciami, a žiarlivosťou. Každého z hrdinov stvárňujú herecky skutočne zrelé hollywoodske celebrity. Najpozoruhodnejšia je názorová a akčná transformácia od málo skúsenej „detskej infantilky“ – v neodolateľnú a „sebavedomú lovkyňu“ Alicu (Natala Portman), a to bez hrubých klišé, a s presahom do finálneho posolstva.

Postavy sa dokážu vzájomne priťahovať, mať radi, nenávidieť, ale aj zbierať odvahu a silu k zmene stereotypu, i keď paradoxne, ide zväčša o plochú motiváciu atraktívnosti toho druhého a seba, výčitky a pravdu, ktorá je jasne plochá, nepatetická, ale skôr kontaminačne/epidemologická: áno/nie.
Žiadne povrchné škrupiny a kompromisy v riešeniach rodinných problémov, avšak ak zavriete oči náznaky a popis silných, pevných a prekvapujúcich emócií, vždy divácky uveriteľných, keďže sú tu zručne režijne vedené postavy, v príbehu bez „naivistickej romantiky“. Charaktery sa svojsky snažia prijať komplikovanú a blúznivú hru osudu, v ktorej sú nielen víťazi, ale i porazení, takže ako zaseješ, také bude následne tvoje ovocie, čiže komornú intimitu, pre vyliečenie ľudských žiaľov a bolesti.
Réžia, herectvo a divadelný koncept predlohy nie sú zamaskované, ba naopak autori zvýrazňujú dramatickú jednotu deja, času, a miesta klasickým hudobným podmazom, a dobre vybrúsenou interpretáciou dialogickej mimiky a gest, a akousi „chodiacou archetypológiou“ v melanchoncholickej žánrovej melodráme neochvejne opakovaných schválností a prešľapov, s cynickou prezentáciou moci bez zodpovednosti, len endorfínová manipulácia, na všetky spôsoby, a s najhlbšími detailami (čo nás opúšťa a strácame, to poznávame, až keď je to zbytočné a nepotrebné, čo nevieme predvídať, ale môže za to práve temná stránka a skúšky osudu: každý kto si nežiaduco užije, sa môže stať obeťou tohto činu), ktoré sú tvrdo (ne)moralistické, ale životne reálne.