Filmová recenzia: Nemocnica Parkland: Atentát na Kennedyho, Golden Lion – IFF VENICE (program Cinemax/2 2020)

Krajina: USA, 2013, 93´

Réžia/Director: Peter Landesman
Template: Vincent Bugliosi (book)
Screenplay: Peter Landesman
Camera: Barry Ackroyd
Music: James Newton Howard
Účinkujú/Starring: Zac Efron, Tom Welling, Paul Giamatti, Marcia Gay Harden, Ron Livingston, James Badge Dale, Colin Hanks, Billy Bob Thornton, Jackie Earle Haley, Jacki Weaver, Paul Sparks, Robert Catrini, Drew Waters, Gil Bellows, Elizabeth Tulloch , Matt Barr, Jeremy Strong, Glenn Morshower, David Harbor, Mark Duplass, Gary Grubbs, Larry Jack Dot…
Producers: Matt Jackson, Tom Hanks, Nigel Sinclair, Gary Goetzman
Editor: Mark Czyzewski, Leo Trombetta
Set design: Bruce Curtis
Costumes: Kari Perkins

STORY-LINE: November 22, 1963. President John F. Kennedy was assassinated. A handful of ordinary people found themselves in the most extraordinary situation. The film PARKLAND HOSPITAL reconstructs the events of this tragic day through eyewitnesses. Young doctors and nurses at Parkland Hospital. Secret Service. The cameraman who filmed the whole event. Lee Harvey’s brother Oswald. And the security of JFK itself. It is from these seemingly inconspicuous characters.

Parkland (2013) 11x17 Movie Poster (French) - Walmart.com - Walmart.com

Synopsis 22. november 1963. Prezident John F. Kennedy bol zavraždený. Hŕstka obyčajných ľudí sa ocitla v nanajvýš neobyčajné situácii. Nemocnica Portland prostredníctvom očitých svedkov rekonštruuje udalosti tohto tragického dňa. Mladí lekári a sestry z nemocnice Parkland. Tajná služba. Kameraman, ktorý celú udalosť natočil. Brat Lee Harveyho Oswalda. A ochranka samotného JFK. Práve od týchto na prvý pohľad nenápadných postáv sa odvíja šialený, strhujúci a silný príbeh, jednej z najdiskutovanejších udalostí histórie.

MICRO MOVIE REVIEW

[text: G. Gröber] Zdanlivo nevýznamný počin o jednej z najzákernejších politických vrážd všetkých dôb, týkajúcich sa dejín USA a sveta, nakrútený s bravúrou, odstupom 50 rokov.

Veľkú hlavnú cenu na IFF Venice (2013) získala debutantská snímka Petra Landesmana, nakrútená s akousi takmer kaskadérskou bravúrnou a odvahou, priamočiaro: o jednej z najväčších „politických ikon nášho sveta“, a s bonusom nepovšimnutých a prekvapujúcich okolností a významov. Ale pritom všetko pôsobí autenticky reportážne.

Príbeh vypovedaný z pozície vyšetrovateľa FBI Gordona a skartovania dôkazov o „zbabranej kauze“ s profesionálnymi prešľapmi (agent bol zlikvidovaný zrejme aby zmizli všetky stopy, ak je tento predpoklad správny, i keď naopak veľmi pravdepodobný i dnes), z pozície brata obvineného a následne zavraždeného kontroverzného agenta FBI (Lee Oswalda), otca dvoch detí, ale aj z pozície filmového amatéra, ktorý zaznamenal vražednú udalosť filmovou kamerou na 8 mm filmový materiál, i z pozície bežných ľudí a zdravotníckych zamestnancov nemocnice v Portlande, kde skonal prezident Robert Kenedy, a paradoxne/logicky i jeho údajný vrah.