Filmová recenzia: Lillian, A, 2019 (IFF Cannes)

Print Friendly

Titul: Lillian, Rakúsko, 2019

Scenár a réžia: Andreas Horvath

Ulrich Seidl Production,

Cannes Director´s Selectin

Log-Line The treatise on the complete liberation of man – coming slowly, yet unexpectedly – could certainly end in the iconic setting of New York. On the contrary, the seasoned Austrian documentary filmmaker symbolically begins his feature debut in them. Russia missed Lillian at the right time to leave America properly, so after desperate attempts to find even the most degrading work, she decides to walk home – across the entire continent, from east to west. The observationally admirable film, swaying the viewer like a slowly shifting horizon, sets aside the usual dramatic techniques to depict a pilgrimage through a landscape during which only the disappearance from society can lead to happiness.

SYNOPSIS Pojednanie o úplnom oslobodení človeka – prichádzajúcim pozvoľne, napriek tomu nečakane – by určite mohlo končiť v ikonických kulisách New Yorku. Ostrieľaní rakúsky dokumentarista v nich však svoj hraný debut naopak symbolicky začína. Ruska Lillian prepásla pravú chvíľu k riadnemu opustenie Ameriky, po zúfalých pokusoch nájsť aj akokoľvek ponižujúcu prácu, sa rozhodne dôjsť domov pešo – naprieč celým kontinentom, od východu na západ. Slošný observačný film vystupuje a vystupuje do publika ako pozvoľne sa sunúci horizont, odkladá obvyklé dramatické postupy stranou, aby vykreslil púť krajinou, počas ktorej len „zmiznutie z obzorov spoločnosti“ môže viesť ku šťastiu.

Lillian across America by foot, and a film | Paris Diary by Laure

Mini Movie Review

[text: G. Gröber] Premiéra na IFF v Cannes. One man show s dobrou myšlienkou, kreatívnym obsahom, i formálnou stránkou. Lillian zistí, že práca ktorú chcela, nie je to pravé, a vydá sa na cestu cez celé USA, Bez peňazí, bez znalosti angličtiny. Filmová forma bez slov, ale s obratnosťou, improvizovaním, a vierou, že hrdinka dorazí až do domovského Ruska.

Low-budget zacielený na low-profile energickej mladej devy, v kontraste s neznámou tvárou amerického zázraku (bežní prestárli a nadváhoví občania, štvrte industriálnej spodiny, výpredajové obchody, prespávanie kde sa dá, osobná hygiena, dôsledná samota vs. všetko ďalšie, detailistická a občas aj dronová kamera. Drobné zlodejstvá ako samoobsluha, budovy na demolíciu, analýzy smetných nádob a potrava „dojížďáka“ i vínnej mušky).

Napokon príbeh vyšumí, lebo hrdinka – alebo zamrzla, alebo zmizla, nevedno kde, čo bude prekvapením i pre trpezlivé publikum…


 

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Powered by WordPress | Designed by: video games | Thanks to Wachdienst, Trucks and SUV