Filmová recenzia: Honey Boy, USA, 2019, 93´, (D: Alma Har’el)

Print Friendly

Žáner: Autobiografická dráma

Krajina: USA, 2019, 93´ (Panavision)

Réžia/director: Alma Har’el
Screenplay: Shia LaBeouf
Camera: Natasha Braier
Music: Alex Somers
Účinkujú/Starring: Shia LaBeouf, Lucas Hedges, Noah Jupe, Laura San Giacomo, Natasha Lyonne, Maika Monroe, Clifton Collins Jr., Martin Starr, Dorian Brown, Craig Stark, Al Burke, Greta Jung, Ben Maccabee, Tahliah Debrett Barnett


STORY LINE In the film, based on Shii LaBeouf’s own screenplay, award-winning director Alma Har’el provides a look at the actor’s tumultuous childhood and adolescence, during which he tried to reconcile with his violent father through film and dreams. Through the protagonist Otis Lort, starring Noah Jupe and Lucas Hedges, director Har’el looks at various stages of his frantic career, from the first steps on the path to fame and subsequent collapse in adulthood. LaBeouf accepted a bold, albeit therapeutic, challenge and portrayed his own version of his father, a former rodeo clown and criminal. Otis‘ neighbor and soul mate is played by artist and musician FKA Twigs, for whom this role is her acting debut.

SYNOPSIS V snímke, nakrútenej podľa vlastného autobiografického scenára Shii LaBeouf, prináša oceňovaná režisérka Alma Har’elová pohľad na búrlivé detstva a dospievania budúceho herca, počas ktorého sa prostredníctvom filmu a snov snažil uzmieriť so svojim násilníckym otcom. Prostredníctvom hlavného hrdinu Otis Lortu, v ktorého úlohe sa predstavujú Noah Jupe a Lucas Hedges, nahliada režisérka Har’elová na rôzne fázy jeho zbesilé kariéry, od prvých krôčikov na ceste ku sláve a následnému zrúteniu v dospelosti. LaBeouf prijal odvážnu, hoci terapeutickú výzvu a stvárnil vlastnú verziu svojho otca, bývalého klauna z rodea a zločinca. Otisovej susedku a zároveň spriaznenú dušu hrá umelkyňa a hudobníčka FKA Twigs, pre ktorú je táto rola hereckým debutom.

Micro Movie Review

Honey Boy je snímka o otáznej interakcii syna a závislého, násilníckeho, rozkazovačného, vyčnievajúceho, megalomanského, tvrdého, mentorského, a čudáckeho OTCA.

Výsledný príbehový tvar je však až hollywoodsky klasický projekt pre najširšie publikum, v ktorom je bez extrémnejšej dynamiky, iniciovaná a pretrhaná téma, ktorá vylieva s vodou i kúpajúce sa dieťatko, čiže „narácia skonzumovala nechtiac aj dieťa i otca témy“.

Labeoufov kreatívnych rukopis, aj keď pôsobí osobne, umožňuje publiku ponoriť sa autenticky do dilem špecificky nedetského a násilníckeho detstva, i keď s veľkou odvahou.

Ale žiaľ aj typicky americkým štýlom, ktorý dnes už nie je jediným artovým „moodom“, ale skôr neškodným a trošku nudným opakujúcim sa klišé, čo sa prejavilo najmä polovičným klasickým záverom, bez prekvapenia, či výstižnejšej akčnej, či zmyslovej pointy.

Priemerná skoro didaktická indie dráma pre artové a všeobecné publikum, ktoré najmä v USA získalo množstvo nominácií i ocenení (napr. IFF SUNDANCE).

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Powered by WordPress | Designed by: video games | Thanks to Wachdienst, Trucks and SUV