Filmová recenzia: VÍKEND NA CHATE/Seurapeli, 2020, FIN

Print Friendly

Titul:  VÍKEND NA CHATE / Seurapeli

Krajina: Fínsko, 2020

Scenár a réžia: Jenni Toivoniemi

Účinkujú: Emmi Parviainen, Laura Birn, Christian Hillborg, Eero Milonoff, Paula Vesala, Iida-Maria Heinonen, Samuli Niittymäki, Paavo Kinnunen

SYNOPSIS

Finnish screenwriter and director Jenni Toivoniemi, who enchanted the festival jury at Sundance and Berlinale in 2012 with her short Treffit, is betting on a relatively simple recipe in her feature debut Weekend at the Cottage. He seems to let his characters run away. In reality, however, he confronts them with years of repressed emotions.

MOVIE REVIEW

Mitzi (Emmi Parviainen) oslavuje 35. narodeniny spolu s kamarátkou Veronikou (Laura Birne) pričom na staraj chate urobí párty vo veľkom štýle, čo je aj hromadnou zámienkou a pokusom vymazať svoje súčasné starosti. V rodinnom zrube na ostrove pri mori sa pred 10 rokmi uskutočnil nezabudnuteľný večierok k Mitziným 25. narodeninám a Veronika dúfa, že všetko bude podobné. Avšak skupina 30/40 ročných rovesníkov už neoplýva bezstarostnosťou mladosti, životným elánom a ideálmi.

VÍKEND NA CHATE /Seurapeli/ | Bratislava

Rieši  sa  tu  chaos  vlastných neurčitých chimér  realizovaných  bez štipky osobnej zodpovednosti  a  s následkami  psychologicky  zlých volieb v podobe rozvodov, detí, aj vlastných neprebudených konceptov zodpovednosti za  súčasnú  osobnosť  a svoje minulé  životné rozhodnutia.

Ústredná štvorica kamarátov, čo kedysi prerástla v zdanlivo idylicko-romantické sobáše, navyše dávno nie je tými ľuďmi, čo bývala. Avšak všetci bez výnimky majú  snahu vytesniť podvedomie, čo  je rovnaká komplikované, než čeliť nástrahám dospelosti, a s tým spojenou zodpovednosťou i následkom minulosti.

Víkend na chatě (2020) | Recenze | MovieZone.cz

Severské semi bottle movie je poriadnou drámou, ktorá má vynikajúco selektovaných a vedených protagonistov s prirodzeným jednaním a napätím, i tajomnou atmosférou, dva v jednom.  Čo tak trochu kazí výsledným dojem je menšia prehľadnosť scenára (divák fakt nevie kto je kto a proti komu a napokon je každý proti sebe samému i všetkým ďalším), ignorovanie klasickej výstavby deja na úkor impulzných prekvapení, a prekvapujúco slabší kameramanský výkon so značne  odfláknutým svietením scén (tma ako estetický ošiaľ), a nevábnym výtvarnom.

Fínska celovečerná  debutantka Jenni Toivoniemi  sa predstavila ako zručná autorská umelkyňa, s filmom oslavujúcim najmä ženskou psychológiou, feminizmom, a ekologickou angažovanosťou v mnohých témach výpovede.

Nuž ale  skutočne väčší globálny či európsky presah, či konzistenciu  formálnych  stránok  tu nehľadajme. Vhodné pre program kina náročného diváka ako poctivá fínska psychodráma.

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Powered by WordPress | Designed by: video games | Thanks to Wachdienst, Trucks and SUV