Filmová recenzia: 25 km/h

Print Friendly

Titul: 25 km/h
Žáner:  komédia / road movie
Kreajina, rok, minutáž:  Nemecko, 2018, 116´
Premiéra: 9. 1. 2020 AČFK
Réžia: Markus Goller
Scenár: Oliver Ziegenbalg
Kamera: Frank Griebe
Hudba: Andrej Melita
Hrajú: Lars Eidinger, Bjarne Mädel, Sandra Hüller, Alexandra Maria Lara, Franka Potente, Jördis Triebel, Wotan Wilke Möhring, Jella Haase, Bernd Würch, Andrej Melita, Martin Brambach, Marius Hubel, Curd Berger

SYNOPSIS  After many years of separation and different ways of life, two brothers, Christian (43) and Georg (45), meet at their father’s funeral. Initial fistfight in the graveyard, later resting in the birth house, shed with a lot of brandy and spiced with a ping-pong bunch of life and death – all of this leads the brothers to a fatal decision.

Movie Review 

Extrovertný Christian pracoval dlhé roky pod veľkým stresom v Singapure a introvertný Georg   stolárčil vo vidieckej stodole.  Bratia  Christian a Georg  sú  vcelku povahovo a názorovo rozdielni, i keď so spoločným workoholizmom, a staromládeneckou retardačnou daňou životu, čo  je  novodobý fenomén generácie single.

Ani jeden z hrdinov nemá  žiadne putá na ženy a partnerky. Ale majú sa radi  a po pohrebe  otca sa rozhodli splniť si svoj detský sen  vydať sa na starých mopedoch  na cestu okolo Nemecka so sloganom ženy, drogy a ping-pong, a  rýchlosťou 25 km/h.  Roadmovie  cesta  je putovanie  plné   vrcholov a pádov dvojice, bratského odhaľovania  bytostnej blízkosti,  či  bratského  ozrejmovania  postojov,  spomienok a hlbších  názorov na svet.

25 km/h (2018) | ČSFD.cz

Na európske pomery je táto nemecká produkcia  slušne realizovanou komédiou  ale  aj s existenciou  klišé, zjednodušení  či nedomysleností, a veľakrát nefunkčných  skratiek.  Sme svedkami  ich  spoločného  čísla stepovania  na vidieckej zábave, nasledujú pobyty v luxusných   hoteloch,  a  styk  s  uletenými a svojráznymi ženami, ktorých sa boja a nerozumejú im, pretože ani jeden neprešli skutočnou školou života, keďže ani ich pôvodná rodina nikdy vzťahovo nefungovala a všetko sa riešilo zahltením prácou.  Navyše bratská  dvojica  nikdy neprestala byť dvojicou  bitkárskych  chuligánov.  Nepoznali  teplo  skutočnej  rodiny s funkčnou empatiou a komunikačnou vzájomnosťou, i keď to navonok  vôbec tak  nevnímajú.

Nedívajme sa však tvorcom príliš pod nechty, pretože  Christian ako  Big Fish  a  „veľký globálny  muž v biznise v Singapure“ nemôže  len tak  bohémsky a  impulzívne vypnúť ako dôveryhodný prvok rozprávania. Určite nie bez katastrofických kariérnych a možno aj širších  následkov.

Naopak, keď vlastný  otec prvý krát na vlastné oči spozná svojho syna, a zahrá si s ním inkognito futbal, neponechá ho tento čin  napriek všetkému  chladným, že netúži ani vidieť  a stráviť večer  so  svojou bývalou partnerkou.  Tu sa paradoxne dáva prednosť dokončeniu cesty s ping-pongovým duelom, stratou motocyklov, a finálnym  močením do studeného  Baltského mora.

Mužskí  hrdinovia sú  stále mŕtvym chrobákom akoby nič:  hranie futbalu a ping-pong   show, spolu s venovaním sa náhodným láskam. Konzumácia  drog na náhodnom festivale, spolu s buranskými pästnými súbojmi,  či naháňačkami.  Vonkajškom atraktívne prvky  tu  nemajú pre filmovú naráciu  žiadny jednotiaci či dramatický zmysel, ale  slúžia  skôr  ako  „palivo“  pre komiku a satiru príbehu, v ktorom veľa vecí neladí, a všetko to vrie,  alebo zjavne škrípe.

25 km/h (2019) | Recenze | MovieZone.cz

Divák je  na druhej strane  odmenený veľmi príjemnými hereckými výkonmi oboch hlavných predstaviteľov. Niektoré momenty príbehu a roadmovie  sú vtipnejšie, iné menej.  Ale vo výsledku na vás dýchne príjemná a uvoľnená atmosféra.

Recenzia: Gabriel Gröber 60 %

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Powered by WordPress | Designed by: video games | Thanks to Wachdienst, Trucks and SUV