
Titul: Všetka moja láska, All My Loving, Nemecko, 2019, 118
Réžia: Edward Berger
Scenár: Edward Berger, Nele Mueller-Stöfen
Kamera: Jens Harant
Hrajú: Lars Eidinger, Godehard Giese, Valerie Koch, Manfred Zapatka, Nino Porzio, Christine Schorn, Nele Mueller-Stöfen, Hans Löw, Merle Wasmuth, Franziska Hartmann, Tinka Fürst, Valerie Pachner, Claudio Caiolo, Mathilde Berger
Produkcia: Film Europe
Premiéra v SR: 12. decembra 2019
Foto: Film Europe
Synopsis Three siblings find themselves in a situation where they have to change something in order to set out for the second half of their life journey. In the midst of chaos, error and uncertainty, they try to find their own piece of happiness.
Movie Review
Snímka režiséra Edwarda Gomeza je členená do štyroch poviedok, v ktorých sa v bazálnej rovine analyzujú konkrétne postavy tak, že hrdinovia sú vystavení problémovej situácii, v ktorej treba konať v rozpore so súčasnými stereotypmi a zvyklosťami. Inteligentný divák to môže prijať ako akési skúšky osudu, aby postavy pochopili, čo je podstatné, a čo na svete druhoradé, a pritom nestratili sami seba.
Súrodenci Stefan (41), Julia (44) a Tobias (34) patria do nemeckej strednej vrstvy avšak prichádza obdobie krízy stredného veku, ktorá je výzvou k zmene a hlbšiemu prijatiu seba, rodiny či ďalších vecí, na ktorých záleží.
Film je podľa nás určený najmä artovému divákovi, a ten si na hrdinoch určite môže všimnúť možnosti ponúkanej slobody, náhle objavený pocit zodpovednosti v prípade sociálnej dilemy či partnerského zlyhania, a paradoxy často komplikovaného smerovania k pocitom vnútornej harmónie, pre ktorú treba niečo obetovať, či naopak svoj osud vystaviť zvýšenému riziku prehry.
Filmová snímka určená téme všedného života, bez sociálnych výkyvov a nemoralizuje. Naopak scenár diela sa snaží prirodzeným spôsobom divákovi predostrieť nejednoznačných a sympatických hrdinov v ich bežných starostiach týkajúcich sa rodiny.
Žiaľ producentsky predstavená poviedková forma nie úplne zapadá do nájdenia prípadného konsenzuálneho posolstva. Navyše publikum určite bude mať tak trochu zmätok či chaos i s orientáciu v jednotlivých posolstvách poviedok. Pravdepodobne i z tej príčiny, pretože scenár je vystavaný na základe emočných asociácií a kontrastov, a jednotlivé svety súrodencov sú príbehmi a postavami značne odlišné, i keď si každá postava vyberá osud podľa vlastnej vôle či intuíciou.
Remeselná stránka réžie, herecké nasadenie i scenár nemeckej snímky je však v norme. Herci neprehrávajú, prostredia sú atraktívne, kamera sníma dej bez rušivých prvkov. Aj po distribučnej stránke tento môže byť nemecký projekt príjemných spestrením na slovenskom artovom a festivalovom trhu.
POINT OF VIEW All My Love is a micro-story mosaic puzzle loosely composed ad hoc, but internally for an intellectually attuned audience, it also makes sense as the fate of siblings from the circle of one family. Stefan is an airline pilot whose career was ended by poor health and time occasionally filled with new women. At the moment of the loss of Teeager’s daughter, anxiety and hard sobering up. Julie and her husband on their way to Italy, like lightning from heaven, recognize the other people’s uneepatic behavior in a dispute over a foreign animal, but she cannot get rid of anxious caring habits on her own. Tobias is a tired father of three and an old student, and in addition he has to come to terms with the nature of his own father, who is seriously ill, but there is a chance to take everything under control and live.
Hodnotenie Gabriel Gröber a recenzia .Slovak Film: 70 %