Filmová recenzia: Beats

Titul: Beats

Country: GB, 111´, 2019

Genre: historický film a a hudobná komédia z prostredia teen-age

Scenár a réžia: Brain Wels

Rok 1994, malomesto v strednom Škótsku. Najlepšie kamarátmi Johnny a Spanner spája pevné puto. Teraz sa však ocitajú na prahu dospelosti a ich životné cesty sa rozdelia: Johnny sa sťahuje za lepším životom do iného mesta a Spanner bude musieť čeliť neistej budúcnosti na vlastnú päsť. Ale nadchádzajúce leto bude iné ako pre nich, ako aj pre celú krajinu.

Píše sa kalendárny letopočet  1994:  britskými ostrovmi sa šíria  freeparty scény a kontrakulturálne  prúdy  teenagerov.   Mladí muži a ženy vyrážajú na  nelegálne rave.  Vodca  bandy  mladých sociálnych  a  menej majetných rodín  šlohne  peniaze Spannerovu staršiemu bratovi a pod hmlistým vedením D-Mana, dídžeja z pirátske rozhlasovej stanice  sa  aktuálne snaží o  vstup  do sveta so špecifickými pravidlami i atmosférou, ktoré typické nielen anarchiou sexom a drogami, ale taktiež policajnými raziami a fyzickým  mlátením.

Britský filmový  režisér a autorský scenárista  Brain Welsh  rozpráva „univerzálne platný príbeh o dospievaní“, odohrávajúci  tak nedávno v Škótsku a na pozadí  elektronickej  hudby, ktorá je rovnako IN ako scéna, ktorá sa z nej zrodila. Je to  STORY  OF OUR TIMES o priateľstve, vzdore a neodolateľnej sile mladosti.

Škótska súčasná „nezávislacká“ vatianta na Easy Ridera (obdobne aj na Climax, Nachtmahr či Mektoub)  s dospievaním, dobou deväťdesiatich rokov, s undergroundovou atmoškou, sound systémami techno a house party. Herci v štýle výsledného  naturščikovania, kamera i strih,  tak aby nebola navyše, a sociálna realita – aby čo najviac šokovala publikum ktoré si snímku náhodne vybralo. Všetko v artovom black-and-white!!!

Produkčne vcelku dobý a príjemný nezávislý „biják“  za britské štátne peniaze s funkčnou systémovou podporou, dobrá správa i pre slovenského kinofila.