Filmová recenzia: Verní neverní

Réžie: Louis  Garrel

Scenár: Louis Garrel a J. – C. Carriére

Kamera:  Irina Lubtchansky

Účinkujú: Louis Garrel, Laetitia Casta, Lily-Rose Depp

Louis Garrel si vo svojom druhom celovečernom filme ako režisér a herec zahral hlavnú rolu muža, ktorého svet sa zrúti potom, čo ho opustí celoživotná láska.

MOVIE REVIEW

Príbeh o mužovi, ktorému sa rúca svet po tom, čo ho opustí celoživotné milované dievča, ktoré  však nielen čaká  dieťa, ale navyše  má úprimne rada dvoch mužov. V onen životný  moment  si  nie je istá,  ktorý je ten pravý, a ani to  čo  by malo byť pre každého  to  najlepšie urobiť v tejto zvláštnej situácii, v ktorej napokon zvíťazí  ženský inštinkt, náhoda i osudovosť.  O desať rokov neskôr sa hlavná  k nemu vracia, ale prináša so sebou aj šokujúce tajomstvo.

Tvar snímky možno zaradiť k žánrovému patchworku  či akémusi „genre puzzle“ na pomedzí  osudovej partnerskej drámy, psychologického filmu  a  romantickej komédie s detektívnymi prvkami.  V snímke  filmový humor vôbec nie je silený, ale  tu  len v rámci životnej reflexie a zvláštnej absurdnosti príbehu, lebo logika partnerstva môže byť veľakrát prekvapujúco  zvrátená, či nevšedne iracionálna.

Francúzska  filmová snímka  ma typický francúzsky šarm, i autorský zástoj zaujímavých pôvodných tvorcov, pričom príbeh  a situácie nenudia, i keď hlavný protagonista prakticky nezlezie z plátna.

Stvárňovať titulnú rolu a režírovať svoj film i sám seba  je nesmierne ťažké,  ale vo výsledku tohto diela to nebadať, čo je vynikajúce.  Dobré a prirodzene pôsobiace herecké výkony, nevnucujúca sa kamera s prirodzene pôsobiacim svetlom,  a  celkovo zaujímavý  a moderne tolerantný  „fluidný  pohľad“  na reálny život,  i  typické  partnerské problémy  v dnešnom komplikovanom svete.

Kritické  hodnotenie: Gabriel Gröber:  65 %

Festival  Crème de la Crème, 2019