Recenzia: Ukradnutý Caravaggio

Print Friendly

Titul: Ukradnutý Caravaggio, Una storia senza nome (2018)

Krajina: Taliansko, Francúzsko, 2018 

Réžia: Roberto Andò

Scenár: Roberto Andò, Angelo Pasquini, Giacomo Bendotti  •

Kamera:Maurizio Calvesi  •

Hudba: Marco Betta

Strih: Esmeralda Calabria

Hrajú: Micaela Ramazzotti, Renato Carpentieri, Laura Morante, Alessandro Gassmann, Jerzy Skolimowski, Gaetano Bruno, Antonio Catania

OFFICIAL STORYLINE  Valeria is a ghostwriter for a screenwriter lacking inspiration. When she gets a plot of a new film by a mysterious character, an exciting intrigue starts.

ProducentiBiBi Film Agat Films & Cie Rai Cinema (in collaboration with)  Ministero dei Beni e delle Attività Culturali e del Turismo (MiBACT) (support) European Union (support) Regione Lazio (support)

Recenzia

Filmový režisér  Roberto Andò je  palermským rodákom, pochádzajúcim zo Sicílie. Na IMDb má uvedených niekoľko titulov na poste  scenáristu a režiséra, ako napríklad  Viva la libertà (2013), Le confessioni (2016) a  Il manoscritto del principe (2000).

Hlavnou hrdinkou nášho príbehu  je  Valeria (Micaela Ramazzotti), mladá sekretárka filmového producenta, ktorá žije v dobrom vzťahu  matky-dcéry, sexuálne emancipovanej bytosti  i v roli  študentky/mentorky  so svojou  trošku svojráznou  matkou (Laura Morante).  Valeria  tajne  píše pre úspešného scenáristu Alessandra (Alessandro Gassmann), ktorý akoby stratil spisovateľské črevo aj inšpiráciu.

Valéria  prevezme tajomný predmet  od  neznámeho (Renato Carpentieri): námet na film.  Tento event  je však súčasne  nebezpečnou  zápletkou, pretože rodiaci sa  „príbeh bez mena“  hovorí o tajomnej krádeži – skutočnej udalosti, ktorá sa odohrala v roku 1969 v Palerme – kedy bol ukradnutý známy Caravaggiov obraz Narodenia.

Roberto Andò tu skĺbil divácku pútavosť a intelektuálnu náročnosť do jedinečnej zmesky zábavného stoicizmu či komediálnej hravosti na vážnu sicílsku tému o kmotroch a ich prisluhovačoch.  Pútavý štýl  s vysokými výtvarnými kvalitami a premyslenou hudobnou dramaturgiou je trochu inšpirovaný súčasným španielskym filmom, a  v dobrom zmysle mierne taktiež hollywoodskymi klišé, ale keď prijmeme nadsádzku a parodičnosť sebaštylizácie, ešte viac to umocní kvalitu filmového zážitku. I keď sa to vôbec nezdá ako dôležitý film.

Ceny a festivaly: Chicago International Film Festival 2018: Masters, La Biennale di Venezia 2018: Fuori Concorso

Hodnotenie G GROBER: 65 % 

Trajler http://www.kino-lumiere.sk/klient-863/kino-241/stranka-8409/film-279978

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Powered by WordPress | Designed by: video games | Thanks to Wachdienst, Trucks and SUV