Recenzia: ISMAELOVE PRÍZRAKY

Print Friendly
Réžia: Arnaud Desplechin
Žáner: Dráma | Romantický | Thriler
Krajina  Francúzsko, 114 min
Slovenská premiéra: 29.3.2018 (Film Europe)
Pôvodný názov:  Les Fantômes d´Ismaël

Scenár: Arnaud Desplechin, Léa Mysius, Julie Peyr
Kamera: Irina Lubtchansky
Hudba: Grégoire Hetzel
Hrajú: Marion Cotillard, Charlotte Gainsbourg, Louis Garrel, Mathieu Amalric, Alba Rohrwacher, Hippolyte Girardot, Samir Guesmi, László Szabó, Bruno Todeschini, Jacques Nolot, Zohar Wexler, Pascal Ternisien

NOTICKA   Ismael  je filmový režisér, ktorý sám o sebe prehlasuje, že je vdovec. Oženil sa s dvadsaťročnou Carlottou, ktorá však niekoľko rokov nato záhadne bez stopy zmizla.

REVIEW

Ismael  a  dvadsaťročná  Carlottou, ktorá sa  záhadne vyparí zo života filmového umelca, avšak na  nášho hlavného  hrdinu  odvtedy začnú pôsobiť predstavy, prenasledujú ho  nočné mory, a počína jeho  záľuba v alkohole a mäkkých drogách.  Publikum  postupne  objavuje  profesijné spriaznenie  s  Carlottiným otcom Henrim, ktorý má vášeň pre filmové podnikanie. Skoro štvrťstoročie po vyparení sa prvej ženy sa  hlavný hrdina  zoznámi s astrofyzičkou Sylviou – a zdá sa, že nič nemôže narušiť tento od počiatku harmonický vzťah.

Avšak jedného dňa prichádza naspäť  Ismaelova žena, ktorá bola úradne prehlásená za mŕtvu – a všetko sa ešte viac skomplikuje v snímke s tak trošku obkročne vypointovaným scenárom a mnohými  asociatívnymi dejovými skokmi, ktoré prinášajú pre diváka  tak trochu neprehľadný orientačný esperit.

Turbulentné  a celkom originálne story  v duchu najlepších tradícií francúzskeho filmárstva  spolu s konceptom príbehu v príbehu.  Nájdeme tu  žánre thrilleru, ľúbostnej drámy, i umeleckej artovky.  Herecky skvele obsadená snímka  so zvučnými menami v titulných roliach, citlivou kamerou, vynikajúcim strihom a hudobnou dramaturgiou.  Úchvatné ženské  postavy stvárnené  Marion Cotillard a Charlotte Gainsbourg, obdobne vynikajúci koncert Louisa Garrela, a Mathieu Amalrica.

Nenapodobiteľný francúzsky  umelecký šarm  a artová dráma určená festivalovému divákovi  s dlhšou stopážou, čo nie je na škodu.

HODNOTENIE: 70 %

PREMIÉRA  AKO OPENING  MFF  v Cannes

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Powered by WordPress | Designed by: video games | Thanks to Wachdienst, Trucks and SUV