
Kamera: Yves Cape
Strih: Albertine Lastera
Hudba: Grégoire Hetzel
Hrajú: Catherine Deneuve, Catherine Frot, Olivier Gourmet, Quentin Dolmaire, Mylene Demongeot, Pauline Etienne, Pauline Parigot, Jeanne Rosa, Karidja Touré, Jisca Kalvanda, Fayçal Safi, Nicolas Grandhomme, Sébastien Chassagne a ďalší
Distribúcia: ASFK, v SR od 18. januára 2018, Foto: ASFK
SYNOPSIS Claire lives by the rules. She works as a midwife and has dedicated her life to the service of others. But the maternity ward where she works will soon be closed. And then Béatrice, her dead father’s ex-mistress, a capricious and selfish woman who is the exact opposite, reappears.Claire žije podľa pravidiel. Pracuje ako pôrodná asistentka a svoj život zasvätila službe ostatným. Lenže pôrodnicu, kde pracuje, čoskoro zatvoria. A do toho sa znovu objavuje Béatrice, bývalá milenka jej mŕtveho otca, vrtošivá a sebecká žena, ktorá je jej pravým opakom.
MOVIE REVIEW
Francúzsky dramatik, televízny ale tiež súčasne aj filmový režisér Martin Provost realizoval tento projekt podľa vlastného scenára, na základe skutočných autobiograficky zaznamenaných udalostí. Do veľkej miery ide o životopisný film o skutočnej pôrodnej asistentke Claire (Catherine Frot), ktorá asistovala pri pôrode jeho vlastnej matke, a v ďalšom pláne o tvorivý miniprofil, ktorý sa venuje všeobecne prospešnému odvetviu francúzskeho pôrodníctva.
Dej filmu i zápletka sú nekomplikované. Sympatická Claire žije so synom Simonom (Quentin Dolmaire) v stiesnených priestoroch na periférii mesta. Táto zásadová a hrdinská bežná žena po práci chodí na svoju malú záhradku. Nemocnicu, v ktorej pracuje Claire onedlho zrušia a jej syn končí so štúdiom medicíny, na ktoré sa veľmi necíti, ožení sa a založí si rodinu, a po vzoru svojej matky chce byť pôrodným asistentom. Claire sa pri práci na svojej záhradke zoznámi s majiteľom susednej záhradky, ktorý je i šoférom kamiónu (Olivier Gourmet), a na scénu prichádza i bývalá milenka jej mŕtveho otca Beatrice (Catherine Deneuve), nevypočítateľná femme-fatale, ktorá dávnejšie nepekne zavŕšila svoj osudový vzťah s Clairinim otcom.
Vzťahové snímka opisuje dynamiku spolužitia medzi veľmi rozdielnymi povahami Claire a Beatrice. Táto téma povahovej analýzy má síce značne neprekvapivú a vytušenú pointu, ale scenárista a režisér Martin Provoust sa tu prejavil ako skvelý znalec remesla životopisných filmov, ktorým sa systematicky venuje už dlhšie. Ústredné protikladné ženské predstaviteľky a problém životného odpúšťania a tolerancie, tu vytvorili celkom zaujímavú, a aktuálnu sociálnu spoločenskú sondu s morálnym i ľudským kontextom.
Autorom snímky išlo najviac o civilný príbeh z globálnej doby o živote v zrelom veku a o žití aké je, ale nie o žití, akým by nemalo byť. Vynikajúci herecký výkon Catherine Frot a Catherine Deneuve s civilnou kamerou a vyváženou dramaturgiou má svižné tempo. Zaujímavo sú charakterizované hlavné i vedľajšie postavy, a okrem príbehu autorom v druhom pláne išlo súčasne aj o umeleckú sondou z prostredia francúzskych nemocníc a pôrodníctva.Odporúčané kino artového a festivalového diváka. Hodnotenie: 60 %
Review content The French playwright, television but also film director Martin Provost realized this project according to his own script, based on real autobiographically recorded events. It is largely a biographical film about the real midwife Claire (Catherine Frot), who assisted in the birth of his own mother, and in another plan a creative mini-profile dedicated to the non-profit sector of French obstetrics.
The plot of the film and the plot are uncomplicated. The sympathetic Claire lives with her son Simon (Quentin Dolmaire) in cramped spaces on the outskirts of the city. This principled and heroic ordinary woman goes to her little garden after work. Claire soon closes the hospital where she works, and her son ends up studying medicine, where he doesn’t feel very well, marries and starts a family, and, following his mother’s example, wants to be a midwife. While working in her garden, Claire meets the owner of the neighboring garden, who is also the driver of the truck (Olivier Gourmet), and the ex-mistress of her dead father Beatrice (Catherine Deneuve), an unpredictable femme-fatale who came to an end relationship with Clairin’s father.
The relationship image describes the dynamics of coexistence between the very different personalities of Claire and Beatrice. Although this topic of character analysis has a rather unsurprising and guessed point, screenwriter and director Martin Provoust has proved to be a great expert on the craft of biographical films, which he has been systematically working on for a long time. The central opposing women’s representatives and the problem of life forgiveness and tolerance have created a quite interesting and up-to-date social society with a moral and human context.
The author of the film was mostly a civilian story from the global era about life at a mature age and about living as it is, but not about living as it should not be. The excellent acting performance of Catherine Frot and Catherine Deneuve with a civilian camera and balanced dramaturgy has a brisk pace. The main and secondary characters are interestingly characterized, and in addition to the story of the authors in the second plan, it was also an artistic probe from the environment of French hospitals and obstetrics. Recommended cinema for art and festival spectators. Rating: 60%