Filmová recenzia: Tri bilbordy kúsok za Ebbingom, Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

Print Friendly
TITUL:  Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
ÚČINKUJÚ  Kathryn Newton, Woody Harrelson, Caleb Landry Jones, Sam Rockwell, Abbie Cornish, Peter Dinklage a ďalší
Réžia a scenár: Martin McDonagh,

.

SYNOPSIS Frances McDormand’s acting role as Mildred Hayes, a divorced mother living with her son on the outskirts of a remote town. She used to have a daughter, but she was raped and murdered on a mountain sidewalk near home. Frustrated by the sluggish pace of the investigation, Mildred decides to rent three unattractive well-kept billboards outside the city to publicly accuse the esteemed local sheriff of incompetence. When his representative, an immature mother’s darling with a penchant for violence, gets involved, the war between Mildred and the Ebbing city authorities only escalates. Although the film deals with topics such as grief, anger, revenge and violence, it is also extremely funny, mainly due to Mildred’s stubbornness and ability to humiliate a person with his extremely undercut language. The overall atmosphere of a small town full of colorful characters helps her with this: a racist police officer, a friendly rascal, a clever advertising agent and a local beauty who is so stupid that she can’t tell the defense from polio

Film review: Three Billboards Outside Ebbing, Missouri packs a punch

.

SYNOPSIS    Herecký koncert Frances McDormand v úlohe Mildred Hayesovej, rozvedenej matky žijúcej so svojím synom na okraji vzdialeného mestečka. Kedysi mala aj dcéru, ktorú však niekto znásilnil a zavraždil na horskom chodníku neďaleko domova. Frustrovaná slimačím tempom vyšetrovania sa Mildred rozhodne prenajať si tri  nevábne udržiavané bilbordy za mestom, na ktorých verejne obviní váženého miestneho šerifa z neschopnosti. Keď sa do veci vloží jeho zástupca, nezrelý mamičkin miláčik so sklonmi k násiliu, vojna medzi Mildred a poriadkovými orgánmi mesta Ebbing sa len vyhrotí. Hoci sa film venuje témam ako žiaľ, hnev, pomsta a násilie, je zároveň výnimočne vtipný, predovšetkým vďaka Mildredinej tvrdohlavosti a schopnosti ponížiť človeka svojím extrémne podrezaným jazykom. V tom jej pomáha celková atmosféra malomesta plného farbistých postáv: rasistický poliš, priateľský krpáň, chytrý reklamný agent a miestna krásavica, ktorá je taká hlúpa, že nerozozná obranu od obrny.

.

Režisér:  Martin McDonagh  (1970, Londýn, Spojené kráľovstvo) je spisovateľ a režisér írskeho pôvodu. Hoci píše predovšetkým divadelné hry, medzi svoje vzory radí Martina Scorseseho, Davida Lyncha, Terrencea Malicka a Quentina Tarantina. Jeho debut s názvom Šesť rán (2004), získal Oscara za Najlepší krátky film. O štyri roky neskôr získal nomináciu na Oscara za pôvodný scenár k svojmu dlhometrážnemu debutu V Brugách (2008). Jeho druhý celovečerný film Sedem psychopatov (2012), ocenili Cenou divákov na MFF v Toronte. Tri biliardy kúsok za Ebbingom je jeho tretí celovečerný film.

MOVIE REVIEW

.

Excelentne rozvinutá anglo-americká komediálna dráma s posolstvom znovu potvrdzuje skvelý scenáristický a najmä režijný rukopis tvorcu s talentom pre spoločenskú  moralitu,  a pritom aj miernu  analýzu paradoxov malomesta.  Skvele obsadené kino a prirodzene vedené role dávajú vyniknúť najmä Kathryn Newton a Woodovi Harlesonovi, ale nestratia sa herecké party ani vedľajších rolí. Filmový dej  s  štandardne pestrým a autorským koktailom žánrov (komediálna dráma, detektívka, thriler, psychologický film zo súčasnosti)  a miernou parodičnosťou situácií – nenudí. Záver filmu má  prirodzené a súčasne prekvapujúce momenty.

Táto úžasná snímka talentovaného tvorcu  a  so skutočne   nezávislým duchom patrí určite k tomu najlepšiemu, čo vzniklo na poli medzinárodného artového filmu pre  festivalové  prostredie  za  rok 2017.

CENY: Venezia IFF 2017:  – Martin McDonagh (Nejlepší scenár ) 2017 – Martin McDonagh (Zlatý lev za najlepší film) –  Toronto IFF – 2017 – Martin McDonagh (Cena divákov pre nejlepší film)  San Sebastián IFF   2017 – Martin McDonagh  (Cena divákov pre nejlepší film)  – film bol uvedený v rámci MFF Bratislava 2017   Hodnotenie: 90 %     [recenzia: G. GROBER]

The excellently developed Anglo-American comedy drama with a message reaffirms the excellent scriptwriting and especially the directorial manuscript of the creator with a talent for social morality, and at the same time a slight analysis of the paradoxes of the small town. The well-attended cinema and naturally directed roles make Kathryn Newton and Wood Harleson stand out, but the acting parts and supporting roles are not lost. A film story with a standardly varied and original cocktail of genres (comedy drama, detective story, thriler, psychological film from the present) and a slight parody of situations – not boring. The end of the film has natural and at the same time surprising moments.   This amazing film by a talented creator and with a truly independent spirit is certainly one of the best that has been made in the field of international art film for the festival environment in 2017.

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Powered by WordPress | Designed by: video games | Thanks to Wachdienst, Trucks and SUV