Filmová recenzia: Spojenci / Allied, 2016, 124´

Print Friendly

Titul:  Spojenci  – Allied

Krajina:  USA, Veľká Británia, 2016, 124 minút
Genre:  ľúbostná  dráma s špionážnou pointou 
Réžia: Robert Zemeckis

Scenár: Steven Knight
Kamera: Don Burgess
Strih: Mick Audsley, Jeremiah O’Driscoll
Hudba: Alan Silvestri
Hrajú: Brad Pitt, Marion Cotillard, Jared Harris, Lizzy Caplan, Matthew Goode, Charlotte Hope, Raffey Cassidy, Lasco Atkins, Marion Bailey, Christian Rubeck, Daniel Betts, Philippe Spall, Lukas Johne, Simon McBurney, August Diehl a ďalší
Distribúcia v SR  CinemArt  od 26. januára 2017
Foto: CinemArt

Allied movie review & film summary (2016) | Roger Ebert

SYNOPSIS   Píše se rok 1942 a Max Vatan (Brad Pitt) seskakuje padákem do dun marocké pouště s cílem zabít v Casablance německého velvyslance. V městě se setkává s Francouzkou Marianne (Marion Cotillard), která má hrát roli jeho manželky a pomoci mu se splněním jeho mise. Předstírání manželské intimity a zamilovanosti postupně přeroste v opravdovou vášeň, a proto po ukončení operace společně odjedou do Londýna, kde se vezmou, válce navzdory. Jejich rodinné štěstí trvá jen do chvíle, kdy se Max dozví, že i tohle může být jen důmyslná hra, která by ve finále mohla výrazně ovlivnit výsledek Druhé světové války. V tu chvíli začíná jeho zoufalý hon za pravdou a za nadějí, že to, co o jeho ženě tvrdí jeho nadřízení, není pravda. (CinemArt CZ)

Spojenci - Robert Zemeckis, 2017, DVD obal, český jazyk | Filmy na  Martinus.cz

SYNOPSIS The year is 1942 and Max Vatan (Brad Pitt) parachutes into the dunes of the Moroccan desert in order to kill the German ambassador in Casablanca. In the city, he meets the Frenchwoman Marianne (Marion Cotillard), who is to play the role of his wife and help him complete his mission. The pretense of marital intimacy and infatuation will gradually grow into a real passion, so after the end of the operation, they will go to London together, where they will be married, despite the war. Their family happiness lasts only until Max learns that even this can only be an ingenious game that could significantly affect the outcome of World War II in the final. At that moment, his desperate hunt for truth and the hope that what his superiors say about his wife is not true begins. (CinemArt CZ)

Ocenenia: nominácia v kategórii kostýmy na Oscara a cenu BAFTA

MOVIE   REVIEW

Vojnová  historická  melodráma amerického  režiséra  Roberta Zemeckisa vychádza z fiktívneho príbehu o  kanadsko-anglickom odbojárovi  Maxovi  Vatanovi stvárnenom  Bratom Pittom, ktorý v odbojovej činnosti  stretne osudovú  lásku  Marianne, stvárnenú  opäť  herecky i ľudsky  úchvatnou   Marion Cottilard.

Pedantný Hollywood podľa tradičných receptov a odporúčaní cieli skôr na bežného ako špecifického diváka.  Tvorcovia i producentské štúdio,  akoby s vojnovou témou veľa skúseností  nemali.  Vyznenie a komunikačný  ráz   filmu sa preto sústredil skôr na vykreslenie absurdnosti, a surovosti vojnových hrôz ako takých, prezentáciu vynikajúcich kostýmov, dobové rekvizity, či prírodu afrického Maroka, či Londýna v druhej časti snímky najviac  na  atmosféru útokov a bombardovania.

Dejová línia rozprávania však prekvapujúco pôsobí  ako  nie je príliš elegantná  púť pre diváka.  Udalosti a prekvapenia s kostrbatými náhodami, a ešte väčšími „náhodičkami„, síce s navonok vykričanými dobrodružnými ale vnútornejšie, bez hľadania logicky uveriteľných príčin udalostí, a s nepríliš zreteľným dramaturgickým fortieľnom, okrem sladkej ústrednej story.

Možno príliš sladkej na to aby sa stala reálnou.  Niektoré  dejové skoky a šťastné náhody sú v štýle a úrovni „mesianistického romantizmu Mika Valtariho“ (…) ako napríklad úvodné stretnutie ústrednej dvojice Vatana a Marianne, a ich konverzácia pri tanci v „náckovskom casablanskom bare„, určite aj náhodné ale „efektné zosadnutia“ nepriateľského nemeckého bombardovacieho lietadla,  len tesne od vojnového žúru, s našou dvojicou a ich oddielom, či aj vcelku  romantický únos lietadla, a romantický prepad opitého kolegu…. Realistickejšiu krv a mlieko nebadať, obdobne aj historická  či špionážna  realita na základe faktov,  nie je dominantou story.

Napriek výhradám … a vďaka fenomenálnej  Marion Cottilard tu emócie našťastie  sú.  V závere  historickej vojnovej  drámy  si zrejme aj poplačete. Katarzná bodka za dejom je remeselne  uspokojivá, i keď bez vnútornejšej emočnej vlahy, a  aj vďaka širokému  a nákazlivému  sexapelu  Marion Cotillard.  Evaluácia film critic:  60 %

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Powered by WordPress | Designed by: video games | Thanks to Wachdienst, Trucks and SUV