Filmová recenzia: Pod rúškom noci, Live by Night, 2016, 128´

Originálny názov:  Live by Night

Genre:  retro historická dráma z medzivojnového obdobia v USA
Scenár a réžia: Ben Affleck
Kamera: Robert Richardson
Strih: William Goldenberg
Hudba: Harry Gregson-Williams
Hrajú: Ben Affleck, Zoe Saldana, Elle Fanning, Sienna Miller, Chris Messina, Scott Eastwood, Anthony Michael Hall, Brendan Gleeson, Chris Cooper, Max Casella, Chris Sullivan, J.D. Evermore, Brendan Egan, Ric Sarabia a ďalší
Distribúcia: Continental film od 12. januára 2017

Live By Night (2016): Affleck's Film Ended as a $75M Loss | Bomb Report

PR NOTICKA:  Tiež by mi pripadalo že žijem v nebi, práve teraz a tu, mať okolo seba takto naaranžovanú Siennu, Saldanu a Ellen.  Postavy  a charaktery žien  snímajú tvorcovia tohto filmu   s toľkým džentlmenstvom, že im odpustíte všetko to navôkol. Čím je pokus o ambicióznu retro drámu, ktorá si toho nabrala na ramená viacej, než s koľkým zvláda dramaturgicky pracovať. Menej by bolo viacej. Rozprávať o tom môže napríklad Mendesova Road to Perdition, táto mala menej postáv, ale jasný cieľ. A šla doň s presnosťou a sebaistotou. Affleck v Live by Night miestami oboje ztráca a výsledok síce baví ale taktiež  dobre sa naň pozerá (POMO z CSFD / krátené).

Výborný a pravdivý historický film, o mafiánoch na Floride, rešpektujúci bestsellerovú literárnu predlohu. Druhé dielo Bena Affleka s témou realistického života spojeného s organizovaným zločinom a korupciou v USA. Dobre koncipovaná adaptácia s vynikajúcou produkciou, s úchvatnými a funkčnými  výtvarnými zložkami, so zaujímavým  hereckým obsadením, a s náležitým vedením. Scenár a dramaturgia sedia tiež, a navyše aj s takmer všetkým, čo výpravný Hollywood má mať. Vynikajúca kamera, a excelentná hudobná dramaturgia. Z hercov vyniká Ben Affleck, Zoe Saldana, v titulných roliach a Brendan Gleeson, vo vedľajšej roli.

Live by Night Movie Review: Affleck's Gangster Film Falls Flat | Collider

Napriek nevyváženým ďalším recenziám v našom recenznom „Čecho-Slovako LANDE“ my nemáme ku kvalit či autorskému konceptu žiadnu vážnejšiu výhradu. Celkovo šiesty film Benna Affleck vrelo odporúčame čo najširšiemu publik aj v jeho slovenskej distribúcii.

Evaluácia – film critic: 80 %