Recenzia: Assassins´s Creed / 3D

Print Friendly

Titul, krajina, rok: Assassin’s Creed, Veľká Británia, Francúzsko, Hongkong, USA, 2016, 115´
Genre: mystery historický thriler posunutý do súčasnosti 
Réžia: Justin Kurzel
Scenár: Michael Lesslie, Adam Cooper, Bill Collage
Kamera: Adam Arkapaw
Strih: Christopher Tellefsen
Hudba: Jed Kurzel
Účinkujú: Michael Fassbender, Marion Cotillard, Jeremy Irons, Brendan Gleeson, Michael Kenneth Williams, Brian Gleeson, Ariane Labed, Callum Turner, Matias Varela, Denis Ménochet, Lee Nicholas Harris, Hovik Keuchkerian, Carlos Bardem, Javier Gutiérrez, Martyn Mayger, Jeff Mash, Coco König
Distribúcia v SR CinemArt od 29.12. 2016
Foto: CinemArt

Téma: rivalita a nenávisť medzi Assasínmi a Templármi na pomedzí historických zvratov od stredoveku po novovek. S presahom do  hypermodernej súčasnosti  charakterizovanej  napríklad genetickou čítačkou spomienok firmy Abstergo,  a osudov naprieč generáciami, či  negatívnou slobodomurárskou skicou  konšpirácií  a  sprisahania  vyvolených  zástupcov tejto sekty  či   hnutia  na našej planéte.

Assassin’s Creed je dlho očakávaným filmom z dielne osvedčeného austrálskeho režiséra Justina Kurtzela, ktorý je tvorcom diel ako Macbeth, 2015, alebo Snowtown, 2001.

Filmová adaptácia veľmi úspešnej počítačovej série, ktorej prvotným cieľom podľa vyjadrení producentského štúdia nemal byť prvoplánový komerčný zisk, ale zmysluplná a štýlová artovka,  ktorá by mala  zaujať   publikum, ktoré nie je odchovancom IT technológií a počítačových hier.

Na plátne je vidieť hviezdne pôsobenie  áčkových hollywoodskych stálic s širokou  základňou publika ako Michaela Fassbendera (Cal  Lynch / Aguylar), Marion Cottilard (Sofia), Jeremy Ironsa (Rikkin), a mnohých ďalších osobností.

Filmové výtvarno a triky určite potešia i pobavia súčasne, i keď historická vernosť viacerých  historických  faktov a dejinným reáliám slobodumurárstva a „tajných  vedeckých náučných disciplín“   značne pokrivkáva.  Aktuálne časy vs. história:  v pomere 70 : 30  v prospech aktuálnej doby –  za akousi dejinnou podstatou či vernosťou napríklad charakteru viktoriánskej doby, renesančného Ríma, španielskej inkvizície,  a obdobne.  nad hlavnou myšlienkou a sci-fi pointou filmu získať onen „gén slobodomysle“ –  a  z  vydedencov histórie  a známych majstrov úkladného vraždenia a zdrogovaných antimesiášov  – assasínov, ktorí hviezdili cca 200 rokov v období  stredoveku –  (…)  spraviť naopak  pre tento mimoriadne sporný historický zvrat  v obrátenom garde historického hegemóna mimoriadneho významu.

Obdobne ako z remeselného pohľadu pôjde len o  značne  ležérne tempo rozprávania s peknou kamerou.

Na druhej strane mince pomyslnej kritickej analýzy projektu  je  je však  len nie  veľmi  prekvapujúco členený dej  v čiernobielym rozvrstvením charakterov.  Otáznym sa môže zdať taktiež  len  priemerne originálny záver, ktorý je asi najväčšou slabinou tohto pôvodne ambiciózneho a dobre  koncipovaného filmu, realizovaného  so značnou finančnou podporou, ktorá je na plátne i  vidieť.

Filmového  diváka, ktorý ide najmä   za  relaxom,  toho nech netrápia dejinné  fakty,  pretože  štýl  tejto artovej  adaptácie počítačových hier môže uspokojiť  náročného konzumenta  najmä primeranou hudobnou dramaturgiou, nevyčnievajúcou a funkčnou trikovou zložkou, či  akýmsi  tajomne kúzelným retro  štýlom filmovej adaptácie.

Evaluácia:  60 – 70 %

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Powered by WordPress | Designed by: video games | Thanks to Wachdienst, Trucks and SUV