Filmová recenzia: „Komorná“, Agasshi, 2016, 145´

Kamera: Chung-hoon Chung
Strih: Jae-Bum Kim, Sang-beom Kim
Hudba: Yeong-wook Jo
Účinkujú : Tae-ri Kim, Min-hee Kim, Jeong-woo Ha, Jin-woong Jo, Hae-sook Kim, Yong-nyeo Lee, Dong-hwi Lee, Byeong-mo Choi, So-ri Moon a ďalší
Distribúcia: ASFK – Projekt 100

Recenze: Komorná - je těžké odolat jejímu kouzlu? | Kinobox.cz

Kórejský  titul  Komorná  je  úchvatný, a znamená akúsi vlajkovú loď,  a nový artový opus  svetoznámeho tvorcu  Chan wook Parka. Žánrovo  by toto dielo  mohlo byť zaradené medzi  epické rozprávanie, s príchuťou romantiky, detektívky, i tvrdej ázijskej drámy, ktorá  má navonok štruktúru realizovaný z troch tém  a  častí, z ktorých v každej  je odhalený nový aspekt  „narácie“, a to  vždy  z novej perspektívy postáv, i  v  širšom kontexte príbehového celku.

Podkladom realizácie  režisérovi a scenáristom,  boli  motívy románu Zlodejka od spisovateľky Sarah Walters, ktorej hrdinským prototypom je mladá kráska,  ako  slúžka tajomnej bohatej japonskej dedičky, ktorá však nie je až tak skutočnou slúžkou, ale v praxi akousi „volavkou“  plánu plnom zvratov, intríg, i násilia ako sa dostať k závratnému  majetku.  Nechýba ani značne  provokatívna,  a viac než treba, aj výstredná erotika  miesená s melodrámou, komediálnosťou a  masochizmom,   i charakterovo osobitým herectvom.

Príbeh má svoj  zásadný zvrat v dostatočne  svojskom dramatickom podaní. Tvorcovia  filmu  sa prezentujú  vyzretým castingom charakterov, a následne prirodzeným hereckým vedením, ktoré je rámcované  excelentnou výtvarnou  zložkou,  plnou osobitostí v maskách, kostýmoch,  i  v zložkách výpravy.  Nechýba ani pikantná otvorenosť.  Pochváľme  aj vynikajúcu hudbu a hudobnú dramaturgiu orientovanú na symfonické verzie, minimalizmus v hudobných zložkách  pre historizujúci dej a všetkých hercov, ktorí boli skvele vedení v roliach. Výpoveď je preto autentická

Odporúčame vrelo širšiemu diváckemu spektru.  Evaluácia: 90 %