Recenzia: Pád Londýna – London has Fallen

Titul: Pád Londýna, USA, 2016, 99 min.,

Originálny názov: LONDON HAS FALLEN

Genre: akčný thriller

Hrajú: Gerard Butler (Mike Banning), Aaron Eckhart (prezident Ahser), Alon Aboutboul (Aamir Barkáví), Angela Basset (Lynne Jacobs), Morgan Freeman (vicepresident Turnbull), Waleed Zuaiter (Karman Barkáví), Mehdi Debhi (Sultan Mansoor), Colin Salmon (šéf protiteroristické sekce Hazard), Patrick Kennedy (člen rozvědky MI5 John Lancaster), Charlotte Riley (Jacquelin Marshall), Robert Foster (generál Edward Clegg), Radha Mitchell (Leah Banning).

Scenár: Katrin Benedikt, Christian Gudegast, Creighton Rothenberger, Chad St. John
Kamera: Ed Wild
Hudba: Trevor Morris
Réžia: Babak Najafi

Thrillerová snímka  Pád Londýna  je  z odstupom troch rokov voľným pokračovaním  filmu Pád Bieleho domu  (Olympus Has Fallen, 2013)  v ktorom sa uplatňujú dejové prvky a princípy  ktoré sa osvedčili už v príbehoch Smrtonosných pascí s hlavným protagonistom Johnom McClane, stvárneným Bruce Willisom.

Po smrti britského premiéra Wilsona sa do Londýna  zhromažďuje  28  hláv  najvýznamnejších štátov sveta na pohreb  tohto štátnika.  Je to výzvou  pre  teroristov  i pre  bezpečnostné  zložky a ochanky.

Predstavitelia zločinu  rozpútajú vražedné peklo  likvidáciou piatich  významných  štátnikov,  a trúfnu si aj na amerického prezidenta. Jeho osobne chráni charizmatický ochrankár Mike Banning, a po zostrelení vrtuľníka  pri presune na základňu k Air Force One,  sa napokon darí  zachaňovať  prezidenta  len s vypätím posledných síl. Ale neporaziteľný  veľmi rodinne ponímaný   hlavný hrdina má  mandát zvládnuť i mnohonásobnú presilu teroristických síl.

Spektakuálnosť stredne veľkého rozpočtu, prehliadka mnohých hollywoodskych hviezd, či precízne odvedené triky s masakrovaním nevinných civilistov, či precíznosť spracovania ničenia londýnskej infraštruktúry plasticky epickými detonáciami,  sú  prednosťou ponúkaného akčného žánru.  Istou chybou je snáď len nadmerný vklad tvorcov snímky na akčné istoty trikového spracovania výbuchov (UPP), a koncentrácia na dejovú dynamiku, ktorá poetiku filmu značne priblížila schémam modelov počítačových hier.

Predvídateľná zápletka s  „B“ dynamikou snímky, obstojnou réžiou, a kvalitne zvládnutými trikmi.

Evaluácia v rámci žánru: 55 – 65 %  – IMDb: 63 %