Recenzia: [Maïwenn] Môj kráľ – MON ROI

Premiéra: 10. 3. 2016
Réžia: Maïwenn
Scenár: Etienne Comar, Maïwenn
Kamera: Claire Mathon
Strih: Simon Jacquet
Hudba: Stephen Warbec
Účinkujú: Emmanuelle Bercot, Vincent Cassel, Louis Garrel, Isild Le Besco, Ludovic Berthillot, Camille Cottin, Félix Bossuet, Patrick Raynal, Yann Goven, Paul Hamy, Djemel Barek, Laetitia Dosch, Chrystèle Saint-Louis Augustin, Vincent Nemeth a ďalší.

Výborná francúzska komédia autorky Maïwenn, ktorá bola nominovaná na niekoľko Cézarov. Za osobitý prínos  ocenili  v tomto diele aj hlavnú ženskú hereckú rolu a  Emmanuelle Bercot  ju  získala  na MFF v Cannes (2015). Tento autorský opus patrí k najlepším francúzskym filmom roku 2015. Žánrovo ho možno ťažko zaradiť, pretože  scenár  je napísaný ako dynamická herecká štúdia zničujúcej vášne lásky príťažlivej ale nekompaktibilnej dvojice, ktorá všetko berie, všetko chápe a všetko deštruuje, ktorá dokáže ísť ako živel ponad všetko.

Autorka a režisérka Maïwenn stvorila romantickú komédiu a súčasne romantickú vzťahovú drámu. Zápletka diela sa týka problematiky peripetií vzťahu extrovertnej sudkyne Tony (Emmanuelle Bercot) a excentrického playboya-bonviána Georgia (Vincent Cassel), ktorí sa znova stretávajú po predošlom zblížení, aby sa vystavili fascinujúcemu ošiaľu, ktorý naráža na prirodzené limity komunikácie. Prekvapujúce a bláznivé striedanie rolí líderstva vo vzťahu, slepá oddanosť strieda vyčerpanie, množstvo chýb a neústupnosť, improvizácie vo vypätých motívoch hádky, drogy, nedbalosť, exekúcie, hádky, ale aj problémy s príchodom a výchovou ich dieťaťa, ktoré sa podujali splodiť privádza napokon hrdinku k úrazu kolena, ktorá je nevyhnutné liečiť. Vzťahová reflexia na úkor sympatií budovaných z fragmentov červenej knižnice, ba  realistické a  o to viac naplnené kúzlenie neočakávaného, ale teraz a tu.

Empatické autorstvo Maïwenn  je skutočne famóznym zážitkom najmä pre filmársky poučené publikum, ktoré má  potenciál či snahu  stmeliť obrovský energetický a inšpiračný potenciál viery v komunikáciu. Skvelá interpretačná exhibícia ústrednej dvojice zamilovaných Tony a Georgia, ktorá zobrazuje lásku naivnú, tyranskú, bláznivú, exhibičnú, ale najmä nevypočitateľne úprimnú. Riziko neuspieť je extrémne veľké, avšak kľúčovou pointou príbehu je samotná túžba to podstúpiť a pri nezdare neodísť a vytrvať. Remeselne poctivo realizovaná melodráma o vášni, kráse života a do detailu prepracovanej perspektívy lásky.

Maïwenn je diva herecká, a či aj v scenáristike  a  v réžii, to je najmä dobrá otázka.

Evaluácia: .Slovak Film   80 – 90 %     IMDb: 70 %

Maïwenn IMDb   bilancia: 4 wins 16 nominácií.