Recenzia: Noc v New Yorku / Before We Go

Print Friendly

Titul, krajina, rok, dĺžka: Noc v New Yorku (Before We Go), USA , 2014, 89´
Réžia: Chris Evans
Scenár: Ronald Bass, Chris Shafer, Jen Smolka, Paul Vicknair
Kamera: John Guleserian
Hudba:Chris Weslake
Hrajú: Chris Evans, Alice Eve, Emma  Fitzpatrick, Mark Kassen, Beth  Katenis, Elijah   Moreland a iní
Distribúcia: Continental film
Premiéra v SR: 21.apríla 2016, Continental film

PR NOTICKA  Režisérska premiéra Chrisa Evansa zavedie divákov do nočného New Yorku. Mladej žene Brook Dalton ujde vlak do Bostonu a naviac je okradnutá. Náhodou však stretne pouličného muzikanta Nicka Vaughana, ktorý strávi noc tým, že sa jej snaží pomôcť dostať sa do Bostonu skôr ako dorazí jej manžel.

Review

Režisérsky debut amerického herca Chrisa Evansa Noc v New Yorku, ktorý mal premiéru na medzinárodnom festivale  v Toronte (2014),  aktuálne vstupuje do našej multiplexovej distribúcie.

Snímka Chrisa Evansa  ako  zrelého debutanta je ladená ako vzťahová, partnerská komunikačná romanca. Film mal 19 nakrúcacích dní, a štyroch scenáristov. Štáb využil najmä dve ľahké digitálne kamery, ktoré boli ovládané z kameramanskej ruky. Snímanie sa realizovalo bez  využitia klasických pevných statívov, a zariadení ovládaných steadicam pilotom.

Dej filmu prezentuje postupné zbližovanie dovtedy neznámych  jedincov v podobnom veku i spoločenskom postavení.  Ide  o   Brooke  (Alice Eve) s rozpadajúcim sa manželstvom, ktorú okradli, a pred nosom jej ušiel jej vlak.   V pre ňu hraničnej životnej situácii  spoznáva  hudobníka Nicka  (Chris Evans), ktorý si privyrába v uliciach zimného New Yorku.

Pointa príbehu je vystavaná ako zaujímavá forma približovania sa  nezadaného muža, a v manželstve nespokojnej  ženy. Vo  formálne skvele prezentovanom  a autentickom deji dominuje  myšlienkový dialóg, i vylaďovanie akéhosi potenciálu životných posolstiev a výziev medzi  nimi.

Vidinu spoločnej osudovej perspektívy tu režisér manažuje  dominante verbálnym spôsobom. Navonok prostý debutantský opus je v skutočnosti však skôr  sofistikovaným komunikačným patchworkom, pretože neoplýva atribútmi akčných žánrov, erotiky nahých diel či bozkávania na verejnosti a ani v súkromí. Napokon ani  osobnejšej  intimity, či manierizmu novodobého cool-hunting artizmu.

Evansov  film  nejde  na druhej strane  ani  príliš do vzťahovej analýzy, bez intimity telesnosti, ale aj bez hlbšieho konfliktného rámca. Debutantská snímka však oplýva veľmi zručne realizovanou dikciou herecké prejavu, čo dodáva filmu kvalitu hollywoodskeho looku pre univerzálneho globálneho diváka: ako sa najhorší deň v živote  ženy mení na najlepší deň – a ten naopak  v istom momente znova  na najhorší deň, a ako treba využívať svoju vlastnú vieru, postoj, i celkové  životné sebavedomie.  V tom určite naplnil  žánrové  očakávania publika. 

Evaluácia v rámci žánru ROMANCA:  65 – 75 %      CSFD: 74% 

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Powered by WordPress | Designed by: video games | Thanks to Wachdienst, Trucks and SUV