Recenzia: OROL EDDIE / EDDIE THE EAGLE

Titul, krajina, rok, dĺžka: Orol Eddie (Eddie the Eagle) Veľká Británia, USA, Nemecko, 2016, 106´
Réžia: Dexter Fletcher
Scenár: Sean Macaulay, Simon Kelton
Kamera: George Richmond
Strih: Martin Walsh
Hudba: Matthew Margeson
Hrajú: Taron Egerton, Hugh Jackman, Christopher Walken, Jo Hartley, Tim McInnerny, Mads Sjogard Pettersen, Rune Temte, Edvin Endre, Marc Benjamin, Lasco Atkins, Iris Berben, Graham Fletcher-Cook a další
Distribúcia: CinemArt od 14. 4.2016

PR NOTICKA: Túžba splniť si životný sen je motorom snáď každého z nás. Ale taký motor, aký v sebe skrýva už od detstva Michael Edwards (Taron Egerton), nemá len tak niekto. Jeho túžba je zdanlivo jednoduchá a priamočiara: Stať sa olympionikom a reprezentovať Veľkú Britániu na niektorých olympijských hrách v nejakom športe, celkom jedno v ktorom. A tak malý Michael vyskúša veľa rôznych atletických disciplín, aby seba i svoje okolie uistil o nedostatku akéhokoľvek športového talentu v športoch, ktoré by mu umožnili účasť na letných olympijských hrách. Preto sa sústredí na hry zimné. Ale ani v zjazdovom lyžovaní nemá zrovna moc šťastia a ani talentu. Väčšina ľudí by to už dávno vzdala, ale Michael takým mäkkúšikom nie je.  Jeho poslednou šancou sú skoky na lyžiach, a to predovšetkým vďaka tomu, že v Británii nie je moc skokanov s olympijskými ambíciami. Vlastne tu nie sú žiadni. Rozhodne sa učiť od najlepších, a tak opustí rodnú krajinu a na vlastnú päsť vyrazí do Álp. Chvíľu pozoruje skokanov v akcii, potom si vlezie na mostík a rozbehne sa. Po niekoľkých bolestivých pádoch si uvedomí, že to bez trénera asi nepôjde. Teda ak bude chcieť na olympiádu a tiež ak bude chcieť zostať nažive. Na scénu teda vstupuje Bronson Peary (Hugh Jackman), údržbár zimného strediska, bitkár a pijan, ale aj bývalý skokan na lyžiach, ktorého kedysi vylúčili z amerického olympijského tímu. Bronson urputného a neodbytného skokana-samouka vezme pod svoje ochranné krídla a začne ho učiť nielen skákať na lyžiach, ale aj ako skákanie prežiť. Postupne spoznáva Michaelovo odhodlania a nezničiteľnú vôľu, vďaka ktorým si potom spoločne dokážu splniť veľký sen. Michael v roku 1988 v Calgary vstúpi do olympijských dejín ako nezabudnuteľný „Orol Eddie.“

Review:

Vtipný športový príbeh o dôslednom  mladíckom outsiderovi, ktorý s humornou nadsádzkou vypovedá o tom, že žiadna ľudská túžba nemusí byť nedostupná, a že keď vytrváme v úsilí po čom tak túžime nie je dôležité až tak či „pretromfneme naše okolie“, ale to, že sa dokážeme posunúť, a to že sme značne íní než na začiatku nášho zámeru.

Olympijský sen je  v snímke Dextera Fletchera   príbehovou zámienkou k rozprávaniu,  plného odhodlanej hlavnej postavy, ale i vtipných gagov v charizmatických vedľajších postavách.

Producenti a dramaturgia  zamerali  svoje  realizačné  úsilie na živú a emočne bohatú zápletku so srdcom na dlani a emočným erupciami pre  klasické rozptýlené publikum. Celkom vysoký hviezdny štandard koprodukčnej  snímky,  i dynamický spád deja sú zárukou  dokonalej zábavy pre širokospektrálne publikum.

Športový olympijský film s nadsádzkou a humorom pre celú rodinu, s neobvyklým  typom hrdinu,  i  v nevšednej  zimnej  skokanskej  disciplíne.

CSFD: 89%      .Slovak Film: 55 – 65 %