Recenzia: Ave Caesar je sofistikovaným odkazom na hollywoodsku mašinériu

Titul: Ave Caesar

Krajina, rok, minutáž: USA, 2016, 106 min.

Žáner: komediálne nastavená dráma, podobenstvo

Scenár: Ethan Coen, Joel Coen

Réžia: Ethan Coen, Joel Coen

Účinkujú: Josh Brolin, George Clooney, Ralph fiennes, Scarlet Johansson, a ďalší

WILD PR NOTICKA   Niektorí jedinci  vedia vyriešiť i tie najzložitejšie komplikácie, kauzy a prípady, a to svojom empatiou, logickou úvahou, skúsenosťou či talentom, a pri tom si z toho všetkého uťahujú. Ukážkou našrtnutej štúdie osobnosti  je Eddie Mannix, ktorý je bossom vo hollywoodskom filmovom študiu. Deň „žehliča problémov“ Eddieho (Josh Brolin) začína zrána riskantnou záchranou povesti mladej hviezdičky, ktorá už už padá do morálneho  bahna a do spárov polície. Hneď nato náš hrdina zmieruje rozzúrených  cirkevných zástupcov pri odbornej expertíze scenára biblického veľkofilmu. Režisérovi sofistikovaných dramatizácií (Ralph Fiennes)  musí do hlavnej role vnútiť  hviezdneho  predstaviteľa kovbojov, ktorý síce  vie hádzať  lasom  zato nevie  hovoriť. A to nie je všetko.  Problémy mu vytvára  i hviezdna speváčka  Anna (Scarlett Johansson), ktorá má špecifické hviezdne  trabličky, a slávny  tanečník Burt (Channing Tatum), ktorý  sa len  tak z ničoho zmení na nepoznanie. Zrejme však najviac úsilia je treba sústrediť  na  superstar Baird Whitlock (George Clooney), který bol unesený neznámou organizáciou ktorá sa nazýva Budúcnosť a uprostred filmovačky veľkofilmu Ave, Caesar! Pre ostrieľaného  Eddieho ale sebaväčšia  kríza nie je  problémom, ale  nutnou a logickou  výzvou, pretože je novodobým krízovým manažérom s empatiou.  Coenovci vytvorili prirodzenú nadsádzku obdobného sveta, ktorá je plná humorných náznakov  o Americkom dnešku či včerajšku.  a i preto s tým budú mať Európania problém. (CinemArt CZ)

Intelektuálna báseň plná rýmovačiek osvedčenej intelektuálskej dvojice svetovo uznávaných filmových ICON, ktorí v minulosti publikovali v distribúcii i v po TV sieťach  podarená  artové podobenstvá  pre intelektuálov.

V historizujúcom a hollywoodyjúcom  AVE CAESAR sa ETHAN a JOEL COENOVCI  ako autori a režiséri trošku precenili, a taktiež trochu uspávajú diváka, ale intelektuálne výtvarno je v norme nadštandardu.

Odporúčame najmä observačným expertom a fanúšikom hollywoodskej mašinérie, ľavicovým intelektuálom a fun-clubu Coenovcov.

Evaluácia: CSFD: 65 %  .Slovak Film: 60 %