Recenzia: Tri spomienky / My Golden Days

Krajina, rok, dĺžka: Francia, 2015, 120´

Scenár a  réžia: Arnaud Desplechin

Kamera: Irina Lubtchanski

Účinkujú:  Quentin Dolmaire, Lou, Roy – Lecollinet, Mathieu Amalric, a ďalší

Festival score  filmu: 3 ocenenia, 5 nominácií

Distribúcia:  Artcam, ASFK

Rozšírená pr-správa   Film  Tri spomienky  možno zaradiť do žánru romantických  milostných príbehov z obdobia dospievania. Paul Dédalus  pri odchode  z  komunistického  Tádžikistánu kde za mladých liet  pôsobil  zažil nielen komplikácie so svojou identitou, vlastným režijným altruizmom, ale aj detstvo v Roubaix, čiže paralelné postojové a zážitkové svety. Komplikovaný a komplexný profil zážitkovo zosobňovaného dospievania spestrujú matkine záchvaty šialenstva. Na puto ktoré ho spája s bratom Ivanom, ktorý je individualistickým a súčasne veriacim indivíduom. Spomienky na obdobie svojich šestnástich liet, kedy ho ako pubescenta vyhodili z domu len za to, že sa nechcel podriadiť prísnej rodičovskej výchove.

Spomína na prvú turistickú cestu do Sovietskeho zväzu, na začiatky štúdia antropológie. A fakt, že pri tajnej súdružskej úlohe prekvapil poskytnutím vlastnej totožnosti jednému neznámemu ruskému mladíkovi, ktorý sa na neho podobal. Obdobne sa venuje spomínaniu  na sestru Delphine, bratranca Boba, večerné zákutia s Pénélope, Mehdim a Kovalkim, priateľom ktorý ho mal zradiť.  Paralely na štúdiá v Paríži, na stretnutie s doktorom Béhanzinom, na počiatočné zaujatie  pre antropológiu.

Najväčšmi si však Paul spomína na Esther. Bola srdcom jeho života. Opatrne, bolo to vášnivé srdce. (Artcam)

Francúzsky scenárista a režisér Arnaud Desplechin patrí medzi najosobitejších nezávislých a pritom empatických filmových tvorcov, ktorý pôsobia naprieč žánrami a medzinárodným priestorom. Z celkového počtu 46 medzinárodných ocenení a nominácií  je najhodnotnejšou zrejme cena  za jeho najnovší film  SACD Prize  (Directors‘ Fortnight)  na MFF v Cannes (2015).

Špecifiká artového štýlu filmu spočívajú v spontánne načrtnutých fragmentoch scenára, ktorý tvorí kostru k prirodzenej  exhibícii  hereckého stvárňované rolí.

Film vynikajúco zapadá do post-modernistického kontextu svetovej  a najmä francúzskej kinematografie, je dostatočne artový, štýlovo jedinečný, empatický a komunikatívny.

Žanrové vymedzenie na špecifiká medziľudskej komunikácie medzi mužom a ženou, potreba lásky, priateľstva a dôvery. Tieto prvky robia z tohoto veľmi zaujímavého diela neodolateľne príťažlivú artovku.