Recenzia: divadlo Nová scéna uvádza pôvodný slovenský muzikál MADAME DE POMPADOUR

Slovenský prínos: Horňák – Kákoš – Brezáni

Hviezdne obsadenie:  Sisa Sklovska, Štefan Skrúcaný, Stano Král, Jozef Vajda, Maroš Kramár, Ján Slezák, Patrik Vyskočil, Lucia Vráblicová a ďalší.

Téma: výpravný muzikál o najznámejšej a najpôvabnejšej milenke kráľa Ľudovíta XV., ktorá zo zákulisia usmerňovala chod francúzskych dejín v polovici 18. storočia

Premiéry 12. a 14. 2. 2016

Predstavenie sme zhliadli na mimoriadnom press predstavení pred TK

Noticka PR:  Príbeh ženy, ktorú mnohí milovali a obdivovali ale aj nenávideli a preklínali.

Muzikál Madame de Pompadour je o láske, sexe a zhýralosti doby. Je však aj o mocenských hrách, intrigách na kráľovskom dvore a žiarlivosti. Predstavuje Madame de Pompadour ako inteligentnú ženu, ktorá sa presadila vo svete ovládanom mužmi, no zaplatila za to vysokú cenu – absenciu skutočnej lásky. Muzikál Madame de Pompadour nadväzuje na predchádzajúci úspešný projekt tejto autorskej trojice – muzikál Mata Hari – ktorý sa stretol s veľkou odozvou doma aj v zahraničí. Chce byť však v mnohom iný – hravejší, ľahší, zábavnejší. Zavedie nás do doby galantného sladkého Francúzska, do času zábav, dvorských intríg a buričských básnikov. Do doby, ktorá žila krédom – po nás potopa!

OSOBY A OBSADENIE: Madam de Pompadour, kráľova milenka Sisa Sklovska a.h. Kráľ Ľudovít XV. Štefan Skrúcaný a.h./Stano Král a.h.Sébastien – dramatik a pamfletista, Pavol Plevčík, Dauphin Patrik, Vyskočil / Ján Slezák Kráľovná, Maria Lesczinská, Lucia Vráblicová, Madam du Hasset – dvoranka, Karin Olasová Lebel, konferencier, majordómus, tajomník  Tomáš Majláth, Voltaire, reprezentant encyklopedistov,  Ján Mistrík, Casanova – rozprávač:   Maroš Kramár a.h. / Jozef Vajda a.h., Biskup – jezuita  Karol Čálik,Vojvoda D´Argenson  Martin Kaprálik  Damiens, Lukáš Pišta, Chlapec Daniel Hudák / Timur KramárKat, Dôstojník, Parížan  Martin Mikulášek,Dvorania, mešťania, herci: Vladislav Plevčík Lukáš Pavlásek, Dvoranky, meštianky, herečky: Miroslava Drínová Romana Dang Van, Martina Dolná, Dve dvorné klebetnice: Katarína Čillíková, Danuša Pelcrová.

Review:

V žánri pôvodného muzikálu slovenského pôvodu husársky kúsok divadla Nová scéna. Vcelku nadmieru uspokojivý  výsledok  bol dosiahnutý  tradične  dobre  premysleným svetelným dizajnom, ktorý tecnicky korektne  charakterizuje priestor, ale aj atmosféry vstupov gradácie deja veľakrát exotických,  civilných či intímnych ale aj  muzikálovej spektakulárnosti. Nie príliš komplikovaná práca  s rekvizitami a scénickou metaforou. Dej  bez zbytočnej efektnosti a gýčovitosti. Výstupy sú divácky páčivé. Ide  však najmä o  muzikálové herectvo a spev, ktoré má taktiež svojskú pečať.  Pritom si vystačil aj s náznakom A to pri všetkej okázalosti  s  výpravnosťou kostýmových  zložiek  a make-up, a taktiež vysúvacími plošinami.

Famózna Sisa Sklovska, ktorej akoby autori dielko šili nielen na telo ale i na umeleckú dušičku. Vynikajúca Lucia Vráblicová a Jozef Vajda (Casanova).

Muzikál je veľmi výpravný, zo skvelou scénou, kostýmami i nasvietením. Pesničky chytľavo relaxačné. Škoda len niektorých songov v štýle Zlatej brány, ktorí si autori mohli odpustiť. Inak superlatívny žáner v slovenskom garde a so slovenským, a to nie zlým štandardom, a Sisa Sklovska hlasovou interpretáciu  i hereckým zjavom  exceluje.

Evaluácia: 60 – 80 %.