
Titul: Dior a ja [Dior and I]
Krajina, rok a minutáž: Francúzsko, 2014, 89 minút
Réžia a scenár: Fréderic Tcheng
Kamera: Gilles Poquard, Fréderic Tcheng
Strih a strihové zložky: Julio C.Perez IV, Fréderic Tcheng, Sean Ross, Tristan Meuniér,
Hudobná supervízia: Michael Galbe
Distribúcia v SR: ASFK 11. 6. 2015 Žáner: Kreatívny dokument o pozadí značky Dior Festivaly: 1 win (Documentary Special Jury Award in Seattle IFF 2014) + 3 nominations
IMDb rating: 7,2
Do slovenskej distribúcie prichádza nový celovečerný kreatívny dokument Fréderica Tchenga Dior a ja. Jedná sa o výnimočne hodnotný dokumentárny film o pozadí svetového lídra módy: značky Dior a módneho štýlu Haute Couture. Príbeh dokumentárneho filmu sa odvíja od portrétu nastupujúceho manažéra Ralfa Simonsa z Belgicka, ktorý je novým umeleckým manažérom, pričom na prípravu jeho prvej, inovatívno-kreatívnej kolekcie Haute Couture Dior ostáva len osem týždňov.
Fréderic Tchen je v tomto filme debutujúcim celovečerným dokumentaristom v roliach kameramana, režiséra. Ako dramaturg si počína taktiež veľmi suverénnym spôsobom. Najmä jeho zásluhou vznikol jedinečný polyfonický dokument, vystihujúc autentické pracovné prostredie svetoznámej značky s osobným či osobnostným vnorom do pracovného zákulisia ľudí okolo Diora, a obdobne film spájajúci nevšedné tradície s modernou. Navyše profesionalitu všetkých zložiek.
Filmové dokumentárne dielo má hodnotu nielen ako reflexia zaujímavého sveta. Sme svedkami divácky atraktívneho pohľadu na aktuálny svet špičkového módneho dizajnu. Dokumentárny tvorca pracuje invenčne a vyvážene s rôznymi typmi filmovej hudby a prirodzene spája minulosť, budúcnosť a prítomnosť minimalistického sveta špecifického ducha, čiže aj zdanlivo ťažšie realizovateľných výziev Haute Culture, ktoré sa skrýva za prípravou módnej kolekcie v súčasne nadčasovej i kolektívnej vízii.
Súčasný umelecký šéf Ralf Simon ide presne vo vízach a „tvrdom charaktere introvertnej plachosti“ zakladateľa firmy, i jeho pokračovateľa Yves Sant Laurenta, ktorý včas zachránil túto svetovo významnú firmu pred krachom.
Evaluácia kreatívnych prvkov filmovej reči: 90 %