FILMOVÁ RECENZIA: „DIOR A JA [DIOR AND I]“, 2014

Kamera: Gilles Poquard, Fréderic Tcheng
Strih a strihové zložky:  Julio C.Perez IV, Fréderic Tcheng, Sean Ross, Tristan Meuniér,

Hudobná supervízia: Michael Galbe
Distribúcia v SR: ASFK 11. 6. 2015 Žáner: Kreatívny dokument o pozadí značky Dior  Festivaly: 1 win (Documentary Special Jury Award in Seattle IFF 2014) +  3 nominations
IMDb rating: 7,2

DIOR A JA /Dior and I/ | Košice

Do slovenskej distribúcie prichádza nový celovečerný kreatívny dokument Fréderica Tchenga Dior a ja. Jedná sa o výnimočne hodnotný dokumentárny film o pozadí svetového lídra módy: značky Dior a módneho štýlu Haute Couture.  Príbeh  dokumentárneho filmu  sa odvíja  od  portrétu nastupujúceho manažéra Ralfa Simonsa z Belgicka,  ktorý je  novým umeleckým manažérom, pričom na prípravu  jeho prvej, inovatívno-kreatívnej kolekcie Haute Couture Dior ostáva len osem týždňov.

DIOR A JA /Dior and I/ | Košice

Fréderic Tchen je v tomto filme debutujúcim celovečerným dokumentaristom  v roliach kameramana, režiséra. Ako dramaturg si počína taktiež veľmi suverénnym spôsobom. Najmä jeho zásluhou vznikol jedinečný polyfonický dokument, vystihujúc autentické pracovné prostredie svetoznámej značky s osobným či osobnostným vnorom do pracovného zákulisia ľudí okolo Diora, a obdobne film spájajúci nevšedné tradície s modernou. Navyše  profesionalitu všetkých zložiek.

Filmové dokumentárne dielo  má hodnotu nielen ako reflexia zaujímavého sveta. Sme svedkami  divácky atraktívneho pohľadu na aktuálny svet špičkového módneho dizajnu. Dokumentárny tvorca pracuje invenčne a vyvážene  s rôznymi typmi filmovej hudby a prirodzene spája minulosť, budúcnosť a prítomnosť minimalistického sveta špecifického ducha, čiže aj zdanlivo ťažšie realizovateľných výziev Haute Culture,  ktoré sa skrýva za prípravou módnej kolekcie v súčasne nadčasovej  i  kolektívnej vízii.

Súčasný umelecký šéf Ralf Simon ide presne vo vízach a „tvrdom charaktere introvertnej plachosti“ zakladateľa firmy, i jeho pokračovateľa Yves Sant Laurenta, ktorý včas zachránil  túto svetovo  významnú firmu pred krachom.

Evaluácia kreatívnych prvkov filmovej reči:  90 %