Filmová recenzia: DIVOČINA / WILD, USA, 2014, 115´

Kamera: Yves Bélanger
Strih: Martin Pensa, Jean-Marc Vallée
Účinkujú: Reese Witherspoon, Gaby Hoffmann, Laura Dern, Kevin Rankin, W. Earl Brown, Ted Rooney, Thomas Sadoski a ďalší.
Distribúcia: Barracuda Movie od 5. marca 2015

Ocenenia: 2 nominácie na Oscara, Golden Globes; 8 wins  &  48 nominations

Amazon.com: Wild [DVD] [2014]: Movies & TV

Outdoor americkej krajiny najnáročnejšej pešej diaľnice Pacific Celest Trail od Mexika až po Kanadu. Terapia flashbackov a herecký koncert Laury Dern a Reesa Witherspoon, ktoré vyniesli nominácie na herecké Golden Globes a Oscars. Najmä snaha o premenu hriešnice, využívajúcej si osobnej eudaimónie, a tvrdých drog, a ďalších prvkov obvyklej slobodomyseľnej infantilnosti.

V snímke s pôvodným titulom Wild  ide  o nízkorozpočtový a nekomplikovaný príbehový development, v menšej nezávislej produkcii. Reese Witherspoon podáva príkladné herectvo ako postava Cheryl, pričom ďalšou a rovnako dôležitou emočne výraznou herečkou filmu je Laura Dern – vykresľujúca charakter nešťastnej optimistky, ale aj ženy nevyliečiteľne chorej, a následne aj  zomierajúcej.

Wild - Is Wild on Netflix - FlixList

Scenár Divočiny je tak trochu intuitívny. Avšak snímka má presvedčivú vnútornú zápletku a tou je motivácia k očistnej ceste Cheryl drsnou americkou prírodou. Zle pripravená neskúsená cestovateľka, avšak ako účinný pokus zabudnúť, či zmeniť zabehané zlé životné stereotypy. Stretnutia s ľudskými typmi sú však na ceste desivejšie než zápas s prírodnými živlami, v snahe o „rebrand správnejšie pochopenej  mužskej životnej stratégie,“ s ženským garde.

Základná otázka epizodického rozprávania Divočiny s herecky presvedčivými výkonmi je, či Cheryl potvrdí, či našla svoju vnútornú legitimitu  k novému životnému začiatku. Navonok azda nezaujímavá dilema pre bežnú populáciu, ale v reálnom svete dosť aktuálny problém všetkých hrdinov na šikmej ploche. Táto energia vo filme jednoznačne je. Už i to je na filme mimoriadne, a to tvorí i univerzálnu cieľovú skupinu divákov.

Hodnotenie: ▒  x x x  ▓  Evaluácia – koncept: 68 %    Celkový dojem:  70 – 75 %