Filmová recenzia: MOMOIRO SORA O – „RUŽOVÉ NEBO“ 2014, 113´

Titul: Ružové nebo

Krajina, rok, minutáž: Japonsko, 2014, 113 min.

Réžia: Keichi Kobayashi

Filmová recenzia: MOMOIRO SORA O – „RUŽOVÉ NEBO“ Z PROGRAMU JAPONSKÉHO  FILMOVÉHO FESTIVALU 2014 | Reseach for Society/.Slovak Film

Mladé svieže dielo debutujúcej japonskej filmárky Kabayashi (Sundance) ako mikropríbeh a reflexia pocitového sveta.

Ružové nebo je postavené na príbehu troch japonských stredoškoláčok, ktoré chodia poza školu a dobre nevedia čo so svetom ani sami so sebou. Protagonistka Izumi je z nich fyzicky najprehliadnuteľnejšia, avšak dušou je rodená a určite aj  neprehliadnuteľná trabelmakera. Keď Izumi  nájde na ulici náhodným spôsobom tučný obnos peňazí – dokáže sa následne zapliesť do zaujímavého klbka situácií, ktoré preveria nielen jej charakter –  ale priblížia ju značne aj  k  akémusi  poznaniu samej seba. Toho, že o svete ešte málo vie, a je dobré si to poctivo priznať.

Japonský čiernobiely film Ružové nebo je majstrovsky vystavaný –  a je i obrazom obrovského japonského talentu na poli kinematografie, pretože Kobayashi je v pocitovom nástroji „japonskej novej vlny“ originálnym spôsobom ako doma. Film vznikal ako no-budgetový projekt, má značné technické nedostatky v tonalite a snímaní zvuku, čo si však štandardný divák sotva všimne. Jeho prednosťou je výrazná invencia na poli dramaturgicky zaujímavo videného sveta, výborný casting a bezchybná réžia – ale najmä sám film ako dielo.

Ružové nebo | CITYLIFE

Téma i autor Ružového neba  jednoducho pripraveného diváka prekvapia i oslovia navzájom – extrémne silnou a jasnou autorskou originalitou. Veľa autentického humoru ako prídavok.

Hodnotenie: 90 %