Filmová recenzia: SILS MARIA; CLOUDS OF SILS MARIE, 2014, 124´

Print Friendly

Titul: SILS MARIA – CLOUDS OF SILS MARIE

Krajina a rok výroby, dĺžka:  Francúzsko – Švajčiarsko – Nemecko,  2014. 124 min.

Žáner: intelektuálna  komunikatívna  dráma z hereckého prostredia

Scenár a réžia:  Oliver Assayas

Kamera:   Jorix Le Saux

Účinkujú:  Juliette Binoche,  Kristen Steward, Chloë Grace Moretz a ďalší. 

Distribútor:  Film Europe

Film Reviews : Mad Max:Fury Road - The Tribe - Clouds of Sils Maria -  Lambert and Stamp - The Man Who Saved The World - A Fuller Life | HuffPost  UK

SYNOPSIS The world of film and theater: the naturally charismatic forty-year-old Mária Enders, and the culmination of her acting career, which she started twenty years ago by portraying the provocative and unforgettable character Sigrid in an award-winning lesbian drama. The actress accepts the challenge in the current remake of a commercially successful film, the acting role of the elder Helena, whom Sigrid will lead, and catches up to suicide.

SILS MARIA Movie Clip # 2 (Chloë Grace Moretz) - YouTube

SYNOPSIS   Svet filmu a divadla: prirodzene charizmatická štyridsiatnička Mária Enders, a vrchol jej  hereckej kariéry, ktorú pred dvadsiatimi rokmi odštartovala stvárnením provokatívnej, a nezabudnuteľnej postavy Sigrid v oceňovanej lesbickej dráme.  Herečka prijíma výzvu  v aktuálnom  remaku komerčne  úspešného filmu, hereckú úlohu staršej Heleny, ktorú  Sigrid zvedie,  a doženie až k samovražde.

MOVIE   REVIEW

Mária a jej mladá divadelná agentka odchádzajú spolu do oblasti  Sils Maria, ktorá je zapadnutým turistickým miestom  v tirolských Alpách, aby sa v ústraní pripravovali stvárňovať myšlienkové zadanie očakávanej divadelnej premiéry. Na druhej strane rola Sigrid pripadla ľahkovážnej mladej hollywoodskej hviezdičke, ktorá sa vyžíva v škandáloch.  Maria sa – na rozdiel od pôvodného filmu, nachádza na druhej strane arény, v konfrontácii s šarmantnou asistentkou, ktorá je v podstate ďalšou znalostnou a obrazovou rovinou, a odrazom jej samotnej.

Sils Maria - filmová recenzia | Kinema.sk

Oliver Assayas je charizmatickým a talentovaným francúzskym filmárom, ktorý sa v celovečernom  príbehu  Sils Maria venuje téme divadla, a procesu tvorby role, charakteru, obdobne vzťahovým záležitostiam medzi herečkami (problémom internetu a globalizácie), a okrajovo aj fenoménu ľudského starnutia a komunikačnej samoty.  Assayasov  film nepostráda vynikajúcu prácu s hereckými protagonistkami. Role hlavných predstaviteliek môžu patriť k ich životným výkonom, čo sa týka nielen tradične excelentnej Juliette Binoche, ale prekvapujúco aj Kristen Steward, a taktiež mladučkej Chloë Grace Moretz, a ďalším typom. 

Snímka je  prekvapujúco suverénna autorsky i režijne. Vyniká najmä v autenticky zvládnutom dynamickom obraze reálneho prostredia sveta filmu a divadla, naviac jeho dielo  poskytuje poskytuje výtvarne a esteticky zaujímavé riešenia. Po dramaturgickej línii je film  dostatočne korektný, s neschematickým prístupom (hollywoodska polemika s dominantnými trendmi), a určite vynikajúcou klasickou hudobnou dramaturgiou(Georg Friedrich Händel), s celkovo vyváženým zrkadlením reálneho globálneho sveta príležitostí, výziev a ohrození.

Napokon možno konštatovať, že Assayasova celovečerná snímka  Sils Maria vyniká skvelým umeleckým a manažérsky racionálnym produkčným designom; súčasne je  aj nadmieru skvelou artovkou pre každý typ publika. Filmové dielo  Clouds of  the Sils Marie (originálny titul) získalo nomináciu na  Zlatú Palmu v Cannes 2014, čo určite svedčí o veľmi dobrom vkuse autorov snímky  i  MFF v Cannes.

Hodnotenie – film critic: 90 %

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Powered by WordPress | Designed by: video games | Thanks to Wachdienst, Trucks and SUV