RECENZIA: FILM „HURÁ NA FRANCÚZSKO“ [Review: Vive la France] JE ZÁMERNE A NEKOREKTNE CRAZZY

Krajina pôvodu    Francúzsko

Rok výroby a dĺžka filmu   2013, 97 min
Réžia    Michaël Youn
Filmový script   Youn, Dominique Gauriaud, Jurij Prette
Kameramanský dizajn:     Stéphane Le Parc
Účinkujú:      José Garcia, Michaël Youn, Isabelle Funaro, Ary Abittan, Jérôme Commandeur, Emilie Caen a ďalší

Náčrt filmového príbehu     Muzafar a Feruz sú diabolickí ľudoví pastieri z oblasti Taboulistanu. Ich prezident sa preto chopí zdanlivo absurdnej misie zlikvidovať parížsku monumentálnu stavbu číslo jeden, čiže Eiffelovu vežu (trois expositions numériques immersives). Francúzsko ako absurdný výčet školáckych gagov a humoru. Snaživí hurá policajní inšpektori a ich dobroprajné gorily veľakrát aj korzického pôvodu. Marianne je sexuálne prístupná emotívna novinárka ktorú dojíma ich nelegálne stratové užívanie si zlej a bezvýchodiskovej Karmy. Pretože žijete v zásadovej krajine a pozeráte humorne parodickú iritujúcu snímku  Vive la France!

REVIEW      Hurá na Francúzsko je výbornú TOP GROSSING parodujúcou komédiou. Týka sa  vymyslenej krajiny Taboulistanu, robenia si žartov z terorizmu,  a taktiež z Francúzska. Inšpirácia Boratom nie je na škodu, lebo čierne stránky prístupu zahŕňajúce fekálny humor, a hrubšie výrazivo sú utlmené. Naopak náš čaká príjemný miestopis Francúzska vrátane Korziky, Marseille a Paríža. Nepustia nás von bez   sexu v trojke s veľmi šarmantnou mladou TV reportérkou a záchrancom teroristických uprchlíkov a francúzskeho vidieka. Kamera i herecké výkony tejto výstižnej snímky možno považovať za nadmieru presvedčivé. Dielo HURÁ NA FRANCÚZSKO je „vhodné pre celú rodinu“, ale aj pre pubertálnych milencov a zmyselnosť originálu sa trochu vytratila, ale český dabing je excelentný. Vrelo odporúčame milovníkom oddychového žánru a francúzskeho espritu. Koniec sa nesluší prezrádzať, ale je nepredvídateľný a vcelku pozitívny. Hurá na Francúzsko je určite komédia so štýlom,  z ktorého sála veľmi príjemná a trvale pôsobiaca energia.

Evaulácia  koncepcie filmu

redakciou ČESKOSLOVENSKÝ     FILM

koncept  80 %