
…) Téma: Film sa zaoberá súvislosťami a okolnosťami týkajúcimi sa prípadu vraždy mladého dievčaťa spred tridsiatych rokov, za ktorú bolo odsúdených sedem údajných páchateľov.
Osemročný projekt Roberta Kirchhoffa – Kauza Cervanová v kinách SR od 16.5.2013. Film v koprodukcii Českej televízie, Filmpark Production, Slovenského filmového ústavu, Rozhlasu a televízie Slovenska distribuuje Asociácia slovenských filmových klubov.
Kauza Cervanová je téma, v ktorej je osud, láska, vražda, nenávisť, zlo aj hľadanie pravdy. Na kauzu upozorňovalo toľko drobných náhod či znamení, až som sa rozhodol o nej nakrútiť film.
Kamera: Ján Meliš
Scenár a réžia: Robert Kirchhoff Formát:
Formáty: DCP, Blue-ray, DVD WWW:atelierdoc.sk
Recenzia: Dokumentárny film, ktorý sa snaží prostredníctvom nevyriešeného prípadu podať odpoveď a vykresliť obraz doby a miesta, v ktorom žijeme. Používa rôzne formálne postupy a bohatý zber materiálu z časového rozpätia ôsmych rokov práce s témou. Prístup projektu má prvky nerovnoprávnosti a súčasne je sympatické najme formou režisérom zmieňovaného štýlu „Cinema direct “ ( … a napriek štýlovým výhradám zašiel autor zrejme najďalej v uplatňovaní jeho prvkov v slovenskom filme, a pritom sa odosobnil od negatívneho snobizmu) Film nie je z diváckej pozície nadmieru „jasným príbehom“ a oslovuje aj nevtieravou ale zámerne polemickou situáciou. Avšak narácia Kauzy Cervanovej poskytuje veľmi pestrú škálu detailov a fragmentov, ktoré majú zručnú gradáciu až do neuveriteľne silného finále.
Táto dokumentárna dráma je možno subjektívnym, ale oprávneným pohľadom predovšetkým na „samotnú podstatu súčasnosti,“ a najme na prekvapujúco ťažkú problematickosť doby v ktorej žijeme. Dielo Kauza Cervanová má všetky predpoklady aby oslovila medzinárodné festivaly a šírilo dobré meno slovenského filmu. Najme tým, že ide až na doraz, je úprimné a v pravom slova zmysle spoločensky angažované – ako hovorí Robert Kichhoff: „tento nekonečný a tajomný prípad je v istom zmysle príbehom našej krajiny“.
Evalvácie redakciou Československý film:
Scenár a réžia: 80 %
Marketing: 90 %
Celkový dojem: 95 %