RECENZIA: TADY HLÍDÁM JÁ

Hudba: Ladislav Faktor
Zvuk: Ondřej Konvička
Hrajú: Vladimír Javorský, Lukáš Vaculík, Jitka Ježková, Veronika Divišová, Pavel Nový, Simona Stašová, Iva Pazderková, Lukáš Latinák, Klára Jandová, Ester Kočičková, Matou Ruml a ďalší
Premiéra v SR: 31.5.2012

Distribúcia: Magic Box Slovakia

Obsah

Úspěšný chemik je donucen vrátit poukazy na svatební cestu do Řecka. Jeho nastávající totiž pořídila svojí hyperaktivní dcerce přes jeho nesouhlas psa. Celá rodina se díky spiknutí holčičky a psa ocitne na prázdninách uprostřed šumavské „divočiny“.Zpočátku vypadá alternativní dovolená idylicky. Veškeré plány ambiciozního otce i starostlivé matky berou postupně za své ve chvíli, když dcerka se psem potkají někoho, kdo jim rozumí. A ten má v penzionu, kde rodina bydlí, své kamarády. Mamince i jejímu snoubenci připadají ti lidé samozřejmě trochu praštění. Holčičce i psovi ale naprosto vyhovují. Život plný omezení a povinností, který doposud holčička vedla, začíná být minulostí. Nikdo z dospělých, který se ocitne v jejich blízkosti, si nemůže být jistý tím, že se mu nezmění život. Ať chce nebo nechce. (oficiální text distributora)

MINIREVIEW

Priemerná česká komédia s humorným obrazom stereotypov a reflexí zo súčasnosti. Produkčný vklad na istotu je určený pre deti a celú rodinu. Žiaľ ako žáner by sa lepšie sledoval v televízii – než v kine (Premiéra MFF Zlín ?) …

Zdanlivo banálne konštatovanie je podmienené z veľkej miery samotnou technickou kvalitou snímky s obrazovým  rozlíšením na hrane únosnosti (a nekorektným žltým závojom a čiastočnou pohybovou neostrosťou zapríčinenou staršou digitálnou technológiou). Paradoxne je „debutujúci“ režisér dlhoročným kamaramanom. Asi nezmení manžment a kontext prostredia.

Snímku poškodzuje (výdatne)  „kalorický televízny dizajn“: plochý scenár s nevýraznou rodinkárskou štylizáciou. Príbeh filmu zrejme nezaujme mladé – dnes veľmi náročné publikum. Vo filmovej zápletke, ktorá  zosobňuje rôzne kariky nachádzajú miesto viaceré  známe TV tváre.  Tematicky prevláda propagácia canisterapie, vidieckeho životného štýlu a v pozadí je aj ľúbostný trojuholník.

Základom scenéra bol školomentský tematický zámer bájky – o hovoriacich zvieratách,  psoch,  a rôznych dobrých úmysloch zodpovedných rodičov –  milých „geniálnych detí“ (a) nepríjemných „povrchných“ učiteliek. Realizačné podmienky zrejme ponúkli len podpriemerný kásting a veľmi úsporný manažment.

Keďže filmov pre deti nevzniká doma veľa – škoda až priveľkej tézovitosti a dialógov – šuštiacich papierovosťou; a pokusu o  nostalgiu, ktorú „nevidno“ kvôli viacerým „hrubým realizačným prešľapom“.

Evalvačný posudok filmu:    Celok:  25 – 30 %

-gg-