DOC. RECENZIA: IMPORT EXPORT / SPOLOČENSKÁ METAFORA RAKÚŠANA ULRICHA SEIDLA

Print Friendly

…   TITUL   Import Export

Žáner: Dráma

Krajina: Rakousko, 2007, 135 min
Réžia: Ulrich Seidl
Hrajú: Ekateryna Rak, Paul Hofmann, Georg Friedrich, Susanne Lothar

Hodnotenie:     Celok:  90 %

nálnymi hercami a amatérskymi predstaviteľmi  postáv,

2. veľakrát je fascinovaný estetikou škaredosti a všíma si vzťahy opustených ľudí veľ

Ulrich Seidl (1952) 

Jeho vlastný tvorivý koncept je  definovaný:

1. nerozlišuje medzi dokumentom a hraným filmom, ani medzi profesio

komesta,

3. Plátno = objektív = nezasahovať. „Podstatné pre režiséra  je, či sa divák môže stotožniť s tým, čo vidí na plátne. Dôležité býva nezasahovať do diania, iba ho pozorovať – a nechať mu voľnú cestu.

4. Realizačná metóda: Objektívne, ale môže sa to stať i jednotvárnou. Preto niekedy autor chce do deja zasahovať a tvorivo sa na ňom spolupodieľať,

 5. Vzťahovosť: Film je niekedy aj šokujúca mozajka vzťahov, často prechádzajúcich až do úchylnosti. Pocitu pomáha práve snaha o dosadenie autorského pohľadu a nadsadené zvýraznenie zachytávanej skutočnosti.

6.  Koncentrovaný pohľad na ľudí z okraja spoločnosti alebo obyčajných a prostých ľudí. Zároveň tak podávajú pravdu aj o živote ďalších vrstiev, ktoré ju však väčšinou nechcú počuť,“ vraví Dušan Hanák, podľa ktorého Seidlove filmy dosahujú výraznú autentickosť i vo svojich inscenovaných častiach.

7: CV: Ulrich Seidl absolvoval program réžia dokumentárnej tvorby na viedenskej filmovej akadémii.

Filmografia US:    Einsvierzig (1982), Der Ball (1982), Look 84 (1984), Krieg in Wien (1989), Good News: von Kolporteuren, toten Hunden und anderen Wienern (Dobré správy: o kolportéroch, mŕtvych psoch a ďalších Viedenčanoch, 1990), Mit Verlust ist zu rechnen (So stratou treba rátať, 1992) či Die letzten Männer (Poslední muži, 1994).

-gg-

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Powered by WordPress | Designed by: video games | Thanks to Wachdienst, Trucks and SUV