
TK NS
SLOGAN PR: Pánska jazda v strhujúcom komediálnom tempe, v chlapčenskom 40 nasadení. Situačná komédia s pesničkami, so skvelými humornými situáciami a príležitosťami pre štvoricu „hercov v hlavných roliach“.
NA REALIZÁCII PROJEKTU SPOLUPRACOVALI:
Autor: Kristof Magnusson; Réžia: Svetozár Sprušanský ; Preklad: Katarína Motyková; Texty piesní: Martin Sarvaš; Scéna: Diana Strauszová; Kostýmy: Dorota Cigánková Korepetícia: Ľubomír Dolný Premiéra: 3. a 4. február 2012; Pohybová spolupráca: Silvia Beláková Hudobná produkcia: Ľubo Horňák.
Účinkujú:
KAROL, pilot Peter KOČIŠ / Marcel OCHRÁNEK
ROLAND, programátor Erik PEŤOVSKÝ / Martin ŠALACHA
ANDY, manažér Martin KAPRÁLIK / Pavol PLEVČÍK
MÁRIO, hasič Peter BATTHYANY / Jevgenij LIBEZŇUK
MINIREVIEW BY GABRIEL GROBER
Atmosféra na premiére v piatok 3.2.2012 bola skvelá. Korešpondovala s témou humorného pohľadu „mužskej izolácie (kotolňa) v svetle nástrah okolitého sveta – civilizačných a vzťahových ohrození“ : komunikačný exit a nutnosť, či zároveň aj paradox a nemožnosť – „alternatív“.
Podľa reakcií obecentstva možno povedať, že predstavenie je chytľavé. A chytlavosť spočíva v absurdnej slovnej a situačnej komike, ktorá bola podporená staroslivým osvejením si textu predstavenia a jeho svižnej interpretácii, dobrou koordináciou humorných prvkov i komickým presvedčivým interpretašným potenciálom; bez zjavných problémoch v artikulácii (prvý variant hereckého obsadenia – bez Batthyanyho).
Z kritického pohľadu možno hodniť mieru stotožnenia s absurditou sveta a života; ale predstavenie cieli predovšetkým na bránicu diváka – čo si všetci jeho tvorcovia a najme interpréti veľmi dobre uvedomujú. Ich snaha určite nevyšla nazmar, takže zrejme pôjde o krok s veľkým diváckym potenciálom, a reálnou perspektívou dlhodobo vypredanej sály.
Evaluácia: (ecov) midcut: 100 %; herecký výber celebrít: 75 % ; herecké výkony: 100 %; výprava a rekvizity: 60 %, réžia a dramaturgia: 75 %.
Celkový kritický dojem: 80 %;
Celkový divácky dojem: 90 %
Situačná komédia s pesničkami, so skvelými humornými situáciami a priležitosťami pre štvoricu výnimočných hercov – komikov.Táto hra sa dnes zaraďuje medzi divadelné hity Yasminy Reza, Neila Simona či Alana Ayckbourna. Nemecký autor islandského pôvodu Kristof Magnusson nadväzuje na to najlepšie z tradície svetových klasikov divadelnej komédie. Všetko v modernejšom a súčasnejšom jazyku, s rozprávačskou schopnosťou budovania pútavého príbehu, ľahkosťou poínt a konverzačným majstrovstvom. Na Slovensku doplnené o veľké svetové hity, ktoré lámali ženské srdcia a dobýjali prvé priečky hitparád v nedávno minulých rokoch.
Určite ste to už videli alebo aj zažili! Oddaný manžel ovešaný igelitovými taškami, ktorý uteká za svojou nákupychtivou ženuškou chodbami shopping centra. Je to dnes pomerne častý a charakteristický obraz sobotných dní nejednej manželskej dvojice. A práve proti takémuto chaosu sveta a rozdeleniu úloh sa rozhodli vzbúriť traja priatelia z našej hry: pilot Karol, manažér Andy a programátor Roland.
„Obchodné centrá sú našou krížovou cestou! Nákupná sobota je naším Veľkým piatkom!“
Trojica zdanlivo úspešných a sebavedomých zrelých mužov, vyhlásených majstrov v trikoch a receptoch na šťastné manželstvo, si hovie a užíva vo svojej „skrýši pre chlapov“, ktorú si tajne našli a zariadili v podzemných priestoroch jedného z nákupných centier. Nestvárajú tam nič zlé, ani neprístojné… Ich túžby sú vlastne úplne jednoduché: pokojne popíjať pivo, sledovať v televízii futbal a skladať si reťaz z vrchnákov od plechoviek, ktorej dĺžka ašpiruje na zápis do Guinessovej knihy rekordov. Tieto aktivity absolútne spĺňajú ich predstavu šťastných „pánskych dní“ – keďže ich ženy nemajú žiadne hobby. Prečo? Lebo „ženy majú svoj špecifický vnútorný svet, ktorým sa zamestnávajú, keď sa nudia. A to sa dá najlepšie pri nakupovaní.“